Buick Encore & Opel Mokka

De nieuwe modellen worden hier besproken
Plaats reactie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Buick Encore & Opel Mokka

Bericht door ViveLaFrance »

TEASER ALERT

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/112281039649_.jpghttp://www.autowereld.com/imagesDB/640/1122810397169_.jpg

Ligt het aan mij of heeft het wat SsangYongerigs?
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 10 jan 2012, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Buick Encore (Corsa SUV)

Bericht door nvdw »

Het begint toch haast een compliment te worden voor een merk als SsangYong, dat ze telkens worden aangehaald als het om matige designs van anderen gaat ;)

Ik kan er waarschijnlijk blind van op aan dat Buick straks het gedeelte rechtsonder onthult :clown:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Buick Encore (Corsa SUV)

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:Het begint toch haast een compliment te worden voor een merk als SsangYong, dat ze telkens worden aangehaald als het om matige designs van anderen gaat ;)
Nah ja zeg, ik had nog geen oordeel geveld :puh: Het ging me meer om de gelijkenis met de niet bepaald lelijke Korando C.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Buick Encore (Corsa SUV)

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:Ik kan er waarschijnlijk blind van op aan dat Buick straks het gedeelte rechtsonder onthult :clown:
Je zat in de buurt ;)

Afbeelding

Volgens Autoblog gaat de auto bij ons Opel Mokka heten. Vind ik eigenlijk wel grappig :lol:
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Buick Encore (Corsa SUV)

Bericht door ViveLaFrance »

En jawel, de Opel Mokka is een feit :)
Autowereld.com schreef:Primeur: dit is de Opel Mokka

Een van de grote primeurs op de Autosalon van Genève zal de Opel Mokka worden. De compacte crossover deelt zijn techniek met de Buick Encore en moet de strijd aangaan met de Nissan Juke.
De Opel Mokka had ongetwijfeld nog even binnen de muren van Opel in Rüsselsheim moeten blijven maar dankzij het Belgische Auto55 hebben wij de eerste foto´s en details. Daarop is duidelijk te zien dat het model is ontworpen volgens Opel´s moderne design-DNA waarbij emotie meer dan ooit een belangrijke rol speelt. Hij is geinspireerd op de Antara, maar deelt duidelijk ook kenmerken met de Corsa waarvan het feitelijk de SUV-variant is.
Technisch is de Mokka nauw verwant aan de Buick Encore die op zijn beurt staat op het platform van de Chevrolet Aveo. Motorisch zal er de keuze zijn uit twee benzinemotoren en een diesel. Het benzinegamma trapt af met de 1.6 liter viercilinder met 115 pk. De sterkste benzinemotor zal voorlopig de 1.4 turbo met 140 pk zijn. De dieselmotor meet 1.7 liter en wekt 130 pk op. Voorwielaandrijving is standaard, maar indien gewenst kan de Mokka worden uitgerust met aandrijving op alle vier de wielen.
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/219203258188_auto55-ope.jpghttp://www.autowereld.com/imagesDB/640/2192033188_auto55-ope.jpg

Opzich niet lelijk, maar net als bij de Antara maakt hij totaal geen indruk op me. Zo van, Opel heeft nu ook een (kleine) SUV, big deal!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Buick Encore (Corsa SUV)

Bericht door WizardOfOss »

De achterkant is wel leuk, maar van voren straalt het niks uit. En juist een SUV mag toch wel een beetje smoel hebben.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Buick Encore & Opel Mokka

Bericht door ViveLaFrance »

Meer info en een kijk op het interieur :)
Autowereld.com schreef:Nu officieel: Opel Mokka

Opel stapt in het segment van de compacte SUV, ook wel crossovers genoemd. Met de Mokka – de naam blijft nog even wennen – zal het de strijd aangaan met voornamelijk de Aziatische concurrentie. De Opel Mokka staat eind 2012 bij de dealers.
Mokka. Het doet direct aan koffie denken. En dat klopt, zegt Opel. Zijn naam is geïnspireerd op de kleine ronde koffiebonen van de befaamde Coffea Arabica-variëteit. Koffiedrankjes op basis van Mokka zijn geraffineerd en verfijnd, met een rijk karakter en vol energie. Je voelt ‘em al wel aankomen, dat is de Opel Mokka volgens de Duitse fabrikant ook.
Goed, er valt best iets voor te zeggen als Opel het op deze manier uitlegt. Zeker als we naar het design van de Mokka kijken. Het is geen gemakkelijke opgave om een SUV met maar 4,28 meter lengte stoer te laten ogen. Toch is dat prima gelukt, vinden wij. Krachtige en elegante lijnen worden op ludieke wijze gecombineerd en uiteraard is er de typische ‘blade’ in de zijportieren. Samen met de 18 inch lichtmetalen wielen (standaard op de Enjoy en Cosmo) weet de Mokka een positieve eerste indruk te maken.
Die indruk wordt in het interieur (foto´s zijn van de Buick Encore, de Mokka´s Amerikaanse afgeleide) alleen maar bevestigd. Inmiddels heeft Opel bewezen mooie interieurs te kunnen ontwerpen die ook nog eens qua bouwkwaliteit en materiaalkeuze erg goed in elkaar steken. Daar lijkt de Mokka geen uitzondering op te vormen. Qua ruimte pretendeert Opel plaats voor vijf volwassenen, negentien kleine dan wel grote opbergvakken en in totaal 1.372 liter aan bagageruimte als de achterbank is neergeklapt. In gewone toestand is er nog altijd 533 liter beschikbaar. Niet mis voor een auto van dit formaat.
Als het op uitrusting aankomt weet de Mokka veel features uit grotere Opel’s te lenen. Denk hierbij aan Opel Eye waarbij verkeersborden worden gescand en een achteruitrijcamera om moeiteloos in te parkeren. Tevens zien we de innovatieve Flex-Fix fietsendrager en elektronische engeltjes als ESP, Hill Start Assist, Hill Descent Control, Adaptive Forward Lightning, grootlichtassistent en Lane Deperature Warning.
Opel verwacht uiteraard veel van de Mokka. Het segment waarin de auto gaat opereren is extreem snel groeiend en fabrikanten als Nissan (Juke) en Skoda (Yeti) scoren er gigantische verkoopaantallen. Als de Opel Mokka vanaf eind 2012 bij de dealers staat hopen de Duitsers daar uiteraard ook een flinke hap van mee te pikken.
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/211014225713_13Encore_0.jpg

Qua interieur heeft Opel het tegenwoordig prima voor elkaar. Erg plezierige binnenkant :)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Buick Encore & Opel Mokka

Bericht door nvdw »

Het hout zal het waarschijnlijk niet halen, maar als het niveau-Meriva wordt, dan zit dat vast wel goed.

Beetje merkwaardig dat je in deze auto straks die ongeblazen 1.6 hebt. In andere Opels is dat ding al vervangen door de 1.4 Turbo met 120 pk. En die naam, daar ben ik ook nog niet over uit.

De Mokka is trouwens niet zo 'late to the party' als de Antara dat was, dus daar liggen nog wel kansen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Buick Encore & Opel Mokka

Bericht door Leeuw »

Het hout zou het best kunnen halen in de Buick lijkt me, why not?
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Buick Encore & Opel Mokka

Bericht door nvdw »

Ja in de Buick wel... in de Opel niet. Dat bedoelde ik ;)
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie