Mitsubishi Outlander

De nieuwe modellen worden hier besproken
Plaats reactie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Mitsubishi Outlander

Bericht door ViveLaFrance »

Bij NedCar moet men even wegkijken...
Autowereld.com schreef:Gloednieuwe Mitsubishi Outlander in Geneve

Mitsubishi onthult tijdens de Autosalon van Geneve een gloednieuwe generatie Outlander. Belangrijkste nieuws is de komst van een plug-in hybridevariant in 2013 die een uitstoot van minder dan 50 g/km zal hebben.
De introductie van de nieuwe Outlander kwam niet geheel onaangekondigd. Zo bereidde het merk ons in 2009 op de Tokyo Motorshow al voor op het ontwerp met de PX-MiEV en plaagde het merk ons begin dit jaar al met een teaserfoto. Nu trekt het Japanse bedrijf het doek definitief af van de nieuwe Outlander die overigens net zo groot is als zijn voorganger. Het doel van Mitsubishi was om te komen tot een ‘slimme’ auto met een ‘solide – veilige – eenvoudige’ vorm; een combinatie van strakke lijnen en een duidelijke uitstraling. Dezelfde uitstraling kunnen we eveneens binnenin verwachten aldus de Japanners. Ze vermelden in het persbericht tevens dat het dashboard ontworpen is om de concentratie van de bestuurder te verhogen, inclusief ergonomische bediening op het stuur en een instrumentenpaneel met hoge resolutie dat eenvoudig is af te lezen. We zijn benieuwd.
Onderhuids richt Mitsubishi haar pijlers volledig op efficiëntie. Voorlopig is er de keuze uit twee motoren, namelijk de 2.0 liter benzine of 2.2 liter diesel. Afhankelijk van land en versie zullen de krachtbronnen gekoppeld kunnen worden aan twee- of vierwielaandrijving, Auto Stop & Go en een nieuwe zestraps automatische versnellingsbak. Als onderdeel van het nieuwe technische pakket, zal de nieuwe Outlander ook uitgerust worden met een Eco-friendly Driving System dat de bestuurder waarschuwt wanneer hij of zij met maximale efficiëntie rijdt. Vervolgens kan de bestuurder ervoor kiezen om met maximale efficiëntie te blijven rijden om het brandstofverbruik te verbeteren.
Na de onthulling in Genève wordt de nieuwe generatie Outlander eerst in Rusland gelanceerd, gevolgd door Europa in de zomer, Japan, Oceanië en Noord-Amerika. Pas in 2013 volgt de energiezuinige Plug-in Hybrid. Dit model zal beschikken over een actieradius van meer dan 800 kilometer en weet desondanks een uitstoot van minder dan 50 g/km te realiseren.
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/229102949110_Out.jpg

Ik was geen fan van de Jet Fighter Grille, maar dit is ook niet om aan te gluren :bonk: Over het geheel lijkt ie softer waar de voorganger toch wel een stoere bak was. Jammer :(
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mitsubishi Outlander

Bericht door WizardOfOss »

Oké, nuancering van mijn opmerking bij de Trackster: over het algemeen heb je gewoon een vreselijk slechte smaak, maar in dit geval kan ik niet anders dan het volkomen met je eens zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Mitsubishi Outlander

Bericht door nvdw »

Het front vind ik wel okee, maar de flanken ogen wel erg uitgezakt op dit plaatje.

Ik ben overigens benieuwd wat deze auto gaat betekenen voor een opvolger van de Peugeot 4007 en de Citroën C-Crosser.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mitsubishi Outlander

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:Ik ben overigens benieuwd wat deze auto gaat betekenen voor een opvolger van de Peugeot 4007 en de Citroën C-Crosser.
Ik bid elke dag dat de Fransen stoppen met SUV's jatten van andere merken :silent:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Mitsubishi Outlander

Bericht door Joël D. »

Waarom een nieuw model voor de Outlander? Hij verkoopt volgens mij best aardig.

Ze kunnen beter een opvolger voor de Galant oid maken. Daar is zeker in Amerika en China markt voor.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mitsubishi Outlander

Bericht door ViveLaFrance »

Meer foto's:

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/236143851130_.jpghttp://www.autowereld.com/imagesDB/640/236143932116_.jpg
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/236143931125_.jpghttp://www.autowereld.com/imagesDB/640/23614401158_1.jpg

Wat een miskleun :no:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mitsubishi Outlander

Bericht door WizardOfOss »

Ach, hij is mooier dan die Bentley ;)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Mitsubishi Outlander

Bericht door nvdw »

nvdw schreef:...maar de flanken ogen wel erg uitgezakt op dit plaatje.
En op deze plaatjes idem dito. Waarom nou toch? Het huidige model was zo geslaagd...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Mitsubishi Outlander

Bericht door HondArd »

Ik zie iets Subaru-achtigs aan de achterkant. Voor de rest... geen fan. Zou Mitsubishi gelet op de neus afstand hebben genomen van het geforceerde familiezezicht?
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie