Hyundai Santa Fe - TEASER ALERT!

De nieuwe modellen worden hier besproken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Hyundai Santa Fe - TEASER ALERT!

Bericht door WizardOfOss »

Op de New York Auto Show zal Hyundai een nieuwe Santa Fe tonen, waarvan via Twitter alvast een paar plaatjes zijn verspreid:

Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Hyundai Santa Fe - TEASER ALERT!

Bericht door ViveLaFrance »

Beetje verkeerd Subaru vanaf de zijkant bekeken :o
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Hyundai Santa Fe - TEASER ALERT!

Bericht door nvdw »

Ik vind het eigenlijk best een heel aangenaam ding om naar te kijken, beter dan de toch wat massievere Sorento en huidige Santa Fe. Met als grootste voorbehoud dat het allemaal als render uit een of ander 3D-programma is getrokken :)
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Hyundai Santa Fe - TEASER ALERT!

Bericht door nvdw »

En hij heet straks ook hier Santa Fe in plaats van (bijvoorbeeld) ix45, in verband met naamsbekendheid, meldt Hyundai aan Autovisie. Tsja eh.. dan had die ix35 ook wel Tucson kunnen blijven heten?
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Hyundai Santa Fe - TEASER ALERT!

Bericht door ViveLaFrance »

Autowereld.com schreef:Nieuwe Hyundai Santa Fe focust op uitstraling

Met de nieuwe generatie Hyundai Santa Fe stomen de Koreanen verder door naar de top. De inmiddels derde generatie van de SUV behoudt zijn bekende eigenschappen, maar vertaalt dit door naar meer kwaliteit en een hoogwaardiger look. Na de zomer staat de nieuwe Hyundai Santa Fe bij de dealers.
Met 2,56 miljoen verkochte exemplaren verdeeld over twee voorgaande generaties kan de in 2000 gepresenteerde Hyundai Santa Fe zonder meer een ongekend succes genoemd worden. Ruim 350.000 exemplaren daarvan vonden hun weg naar Europese klanten. Met deze derde generatie wil Hyundai in 2013 zo´n 5% marktaandeel in het D-segment SUV´s op gaan eisen. De praktische eigenschappen en de hoge prijs-/kwaliteitsverhouding is veelgeprezen en een belangrijk onderdeel van het succes. Hyundai voegt daar nu een compleet nieuw design, verbeterde motoren en een hoogwaardiger uitstraling aan toe om dat succes te prolongeren.
De eerste indruk is in ieder geval positief. We wisten al bij de onthulling van de vorige generatie dat Hyundai een enorme sprong voorwaarts had gemaakt. En dat lijkt opnieuw het geval. De kenmerkende Hyundai-grille pronkt als nooit tevoren op het front van de Santa Fe. Daaromheen zien we een design dat een combinatie is van de Fluidic Sculpture designtaal en een daarop ontwikkeld ´dialect´ genaamd Storm Edge. Volgens de designers hebben zij zich laten inspireren door vormen die door de natuur gecreëerd worden tijdens een storm. Glad, maar ook strak. En krachtig bovenal.
Die krachtige look wordt mede bepaald door de 30 mm langere en 10 mm bredere body in combinatie met de 155 mm afgenomen wagenhoogte. Het resultaat is een meer gedrongen en slankere, maar vooral ook sportievere verschijning. De wielbasis is met 2.700 mm identiek aan zijn voorganger waarop de Santa Fe deels gebaseerd is. Standaard staat iedere Santa Fe op 17 inch lichtmetaal, waarbij 18 en 19 inch in de optielijsten staat.
Net als voorheen is ook de nieuwe Santa Fe leverbaar als vijf- en zevenzitter. Voor de passagiers op de voorste twee rijen werd respectievelijk 38 en 45 mm meer beenruimte gecreëerd. En voor een nog ruimtelijker gevoel is een groot glazen panoramadak leverbaar. De diepte van de bagageruimte nam eveneens toe, met 37 mm om precies te zijn. Wanneer de derde zitrij niet in gebruik is resulteert dat in 534 liter bagageruimte. Vrij uniek is de mogelijkheid om een 220 Volt (maximaal 200 Watt) stopcontact in de bagageruimte te laten monteren. Dat is handig voor het opladen van bijvoorbeeld een laptop.
Vanaf zijn marktdebuut zal de Santa Fe leverbaar zijn met een drietal motoren; één benzine en twee diesels. Het benzinegamma start met de 2.4 liter viercilinder met een vermogen van 193 pk en koppel van 245 Nm (bij 2.000 tpm). Bij de diesels is er de keuze uit een 2.0 en een 2.2 liter viercilinder. De minst krachtige brengt 150 pk en 382 Nm op de wielen over en noteert een sprinttijd naar 100 km/h van 11,0 seconden en een top van 188 km/h. De meest krachtige diesel is met 200 pk en 431 Nm ook echt een krachtpatser. Hij is met 9,4 seconden de enige krachtbron die de Santa Fe onder de tien seconden naar 100 km/h doet snellen en noteert een topsnelheid van 190 km/h. Ondanks de pittige prestaties is de 2.2 liter diesel met 145 g/km zelfs 10 g/km schoner dan zijn 50 pk minder krachtige soortgenoot. Zowel de benzinemotor als de krachtigste diesel zijn leverbaar met zowel een handbak alsook een automaat, terwijl de minst krachtige dieselmotor te allen tijde aan een handbak gekoppeld wordt. Vierwielaandrijving is in alle gevallen optioneel aan te vinken.
Hyundai belooft meer uitstraling, een betere kwaliteit (vooral qua afwerking) en nog meer waarde voor je geld. Dat vertaalt zich niet alleen in het chiquere design, maar zeker ook in de uitrusting. Standaard dan wel optioneel kun je kiezen voor een achteruitrijcamera, geïntegreerd navigatiesysteem, elektrische verstelbare stoelen, parkeerhulp en zelfs adaptieve cruise control en Lane Departure Warning. Vijf jaar garantie is standaard.
Na de zomer zal de nieuwe Hyundai Santa Fe bij de dealers worden binnengereden. Ondanks dat het een auto is ontwikkeld voor de wereldmarkt laat Hyundai weten dat de Europese modellen specifiek zijn afgestemd voor ons continent. Dat laat zich onder andere merken in een directere besturing, krachtiger remmen en een steviger onderstel. Precies zoals wij Europeaanse automobilisten dat graag zien.
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/24420491865_67366hy.jpghttp://www.autowereld.com/imagesDB/640/244204926148_67366hyu-a.jpg
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/244204923113_67366hyu-b.jpghttp://www.autowereld.com/imagesDB/640/24420492157_67366hyu-c.jpg
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/244205011150_67366hyu-g.jpghttp://www.autowereld.com/imagesDB/640/24420501553_67366hyu-h.jpg

Wat voor de ML-Klasse en RX geldt in het hoge segment gaat op voor de Sante Fe een paar treden lager: elke generatie wordt minder. Ligt het aan mij of heeft Hyundai de 5- en 7-zits optisch van elkaar laten afwijken? Als het moet, doe de grote dan maar met de mistlichten van de korte versie.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Hyundai Santa Fe - TEASER ALERT!

Bericht door WizardOfOss »

Mwah, ik vind juist elke generatie er weer wat op vooruit gaan, de eerste was origineel maar verre van mooi, de tweede gewoon netjes, en deze is in ieder geval in die 5-zits variant toch wel duidelijk strakker en stoerder. De 7-zitter is van achter wel wat fantasieloos.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Hyundai Santa Fe - TEASER ALERT!

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:De 7-zitter is van achter wel wat fantasieloos.
Volledig mee eens, maar da's nog altijd beter dan de ranzige lelijkheid van de 5-zitter. Zou het de bedoeling zijn geweest om hem op de Subaru Tribeca te laten lijken? :blont:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Hyundai Santa Fe - TEASER ALERT!

Bericht door Leeuw »

de huidige vind ik wel mooier, deze is een stuk anoniemer
Plaats reactie