Ford EcoSport

De nieuwe modellen worden hier besproken
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Ford EcoSport

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:Dat moet ook wel als je een auto als de Qashqai/Dualis wereldwijd wil verkopen. Van 'Japans' design kun je dan toch moeilijk spreken.
Dat klopt, die heeft een Europees ontwerp. Nissan is sowieso 'Europeser' geworden sinds Renault ze gered heeft.
nvdw schreef:En als je dan toch een serieus antwoord wilt op je vrij retorische vraag, dan zeg ik nee. Zo'n kop zou de eindredactie niet eens overleven en terecht.
Alsof AV een weelde heeft aan topschrijvers :lol: Ik heb wel ergere koppen gezien.
Maar goed, ik vat de 'nee' op als wat ik al dacht. Toch bedankt :)

Ik begrijp je wel wat betreft de samenwerking tussen studio's, maar dan nog denk ik dat fabrikanten aan het eind van de dag keuzes maken over welke route ze gaan bewandelen. Ford anno 2012 is een voorbeeld van hoe het niet moet wat mij betreft. Daar straalt iets teveel "we moeten iedereen pleasen" vanaf, terwijl Ford doorgaans bewust koos voor designstromingen en die aanpaste voor de regionale smaak. De eerste Focus was bijvoorbeeld verschillend voor Europa en de VS.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Ford EcoSport

Bericht door nvdw »

ChrisRenault schreef:Dat klopt, die heeft een Europees ontwerp. Nissan is sowieso 'Europeser' geworden sinds Renault ze gered heeft.
Kwantificeer dat dan eens. Wat is er zo Europees aan het ontwerp, of aan Nissan zelf? Ook al worden er Nissans in Europa gebouwd en ontwikkeld (de Qashqai is grotendeels in Londen getekend), niets wat Nissan in Europa aanbiedt is uniek voor ons werelddeel.
ChrisRenault schreef:De eerste Focus was bijvoorbeeld verschillend voor Europa en de VS.
Nee hoor, ze zijn vrijwel identiek. De verschillen die er waren zijn voornamelijk door federale eisen ingegeven (plaats van de clignoteurs, bumpers etc). Wel heeft Ford Amerika het oermodel Focus in eigen beheer doorontwikkeld waar wij in 2004 een compleet nieuwe Focus kregen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Ford EcoSport

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:Wat is er zo Europees aan het ontwerp, of aan Nissan zelf?
Globaal gezien vind ik Nissan in de loop van het nieuwe millennium een stuk expressiever geworden. Jaren '90 Nissans zijn voornamelijk sober en rustig gestileerd, ook de sportwagens. Mooi of lelijk daargelaten, moderne Nissans (Micra III, Primera III, Juke, GT-R, 350Z/370Z, Qashqai, X-Trail, Murano, Leaf, Cube) hebben meer lijnen (scherp, rond, vloeiend...) en details mogen meer opvallen. Laat ik het anders formuleren: Nissan anno 2012 is een zonniger merk dan de eigen Sunny in de jaren '80/'90.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie