Land Rover Range Rover

De nieuwe modellen worden hier besproken
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Land Rover Range Rover

Bericht door ViveLaFrance »

Het is even stil in de P.C. Hooftstraat, want dit is de nieuwe Range Rover:

Afbeelding

Op het eerste gezicht een beschaafde evolutie. Hij lijkt minder stoer te zijn, iets meer 'glam', beetje jammer.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Land Rover Range Rover

Bericht door WizardOfOss »

Op de een of andere manier doet ie me denken aan de Ford Flex, alleen dan een stuk suffer. Sterker nog, door de verhoudingsgewijs erg hoge voorruit heeft ie wel wat weg van een willekeurige ludospace. Misschien dat ie in werkelijkheid wat forser overkomt, maar nu lijkt ie gewoon veel te laag, meer stationwagon dan terreinmonster in maatkostuum.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Land Rover Range Rover

Bericht door ViveLaFrance »

Afbeelding
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Land Rover Range Rover

Bericht door WizardOfOss »

Minder schrikken dan de vorige foto, maar ik mis toch het ietwat bonkige, het onoverwinnelijke van z'n voorgangers.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Land Rover Range Rover

Bericht door Leeuw »

Hrrr. Het ziet er absoluut niet uit. Het is niet ruig, het is niet sjiek, het is gewoon geen range.
Veel dingen komen wel overeen en zijn niet lelijk, maar hij klopt niet
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Land Rover Range Rover

Bericht door ViveLaFrance »

Daar is ie dan...
Autoweek.nl schreef:Officieel: Range Rover is koning gewichtsreductie

Na jarenlang trouwe dienst wordt de Range Rover vervangen door een gloednieuw exemplaar. Land Rover belooft een beter rijgedrag en een veel lager verbruik, allemaal door een gewichtsreductie die z'n weerga niet kent in autoland.
Veel merken weten hun nieuwe auto's lichter te maken dan de vorige generatie, maar geen van hen komt in de buurt van wat Land Rover met de nieuwe Range Rover presteert. De nieuwe generatie is maar liefst 420 kilogram (!) lichter dan de vorige, het gevolg van de toepassing van een lichtgewicht aluminiumconstructie. Die is verwant aan die van de XJ van concerngenoot Jaguar.
Maar ook de luchtvering op alle vier de hoeken van de auto is opnieuw ontwikkeld. Land Rover belooft dat het bekende rijcomfort blijft, maar dat de auto tegelijkertijd veel dynamischer rijeigenschappen heeft. De Range Rover gaat voortaan strakker door de bocht en heeft een natuurlijker gevoel in het stuur.
De Range Rover krijgt de nieuwste versie van Land Rovers Terrain Response System mee, een systeem dat de omgeving analyseert en daar zaken als de vering op aanpast. Door betere isolatie is de Range Rover stiller dan voorheen. Achterin is er 118 millimeter meer beenruimte. Onder de kap verandert er naar verhouding vrij weinig. Het motorenaanbod omvat TDV6 en TDV8 turbodiesels en een verbeterde 5.0 V8 Supercharged benzinemotor.
De nieuwe Range Rover beleeft eind september z'n debuut op de Autosalon van Parijs. Land Rover opent de orderboeken volgende maand ook alvast. De eerste exemplaren worden echter pas begin 2013 geleverd. De prijzen zijn nog niet bekend.
http://media.autoweek.nl/m/m1myvitbsslm.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1myvitbbilp.jpg
http://media.autoweek.nl/m/m1myvitb52ls.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1myvjeb32kp.jpg
http://media.autoweek.nl/m/m1myvjfb8bks.jpg

Een afgang vind ik het allerminst, ik denk dan ook niet dat de vaste klanten zullen uitwijken naar andere merken. Hij is mij wel iets te frommelig, vooral de achterlichten zijn daar een voorbeeld van. Het extraatje richting taillelijn is lelijk en niet passend bij een Range Rover. Interieur is wederom schitterend!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Land Rover Range Rover

Bericht door Jurjen »

Ik vind 'm super. Het enige waar ik nog over twijfel zijn de achterlichten.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Land Rover Range Rover

Bericht door WizardOfOss »

Op de achterlichten na valt ie van achteren mee, maar van de voorkant gezien moet ik toch weer aan de Ford Flex denken. En een Range Rover hoort daar toch ruimschoots boven te staan, letterlijk. En ook teveel frutsels, niet alleen de achterlichten, maar bijvoorbeeld ook die ribbels in het voorportier en die rand onderaan. Interieur is inderdaad wel schitterend.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Land Rover Range Rover

Bericht door Leeuw »

Overall is ie gewoon minder fraai, alles is wat minder strak. (maar daar is geen flair voor in de plaats gekomen)
Nee, absoluut een stuk minder dan de vorige.
De vorige kon best wel een faceliftje gebruiken, maar niet dat het zo nodig was.

Als die achterlichten nou niet dat "oh zo belangrijke marketing knikje" had gehad, en de voorbumper niet zo lelijk zou zijn had het net die modernisering gebracht die die wel kon gebruiken.
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Land Rover Range Rover

Bericht door weer een forummer »

subtiele wijzigingen. Ik vind hem wel mooi.
Plaats reactie