Fotografie portfolio JoostM

Plaats hier je foto's, of je creatieve shops
Jorg
.
.
Berichten: 136
Lid geworden op: 11 feb 2010, 21:39
Contacteer:

Re: Fotografie portfolio JoostM

Bericht door Jorg »

Gefeliciteerd met je mooie portfolio JoostM! Zoals je al ziet, nou alle reacties mooi onder elkaar en een 'eigen' plaats waar je je werk kan tonen. Leuke inleiding, is altijd leuk om te fantaseren over je fotospullen uit te breiden. Succes!
Een hulpmiddel is meestal goed in je achterhoofd te hebben welke kant je met fotografie op wil en wat daar voor nodig is.

Tekstuele opmerking in je inleiding: achter een komma komt nooit e-n. En zorgt al voor een pauze tussen de tekst door. Als je het voorleest, hoor je al 1 pauze. Het zijn twee vervoegingen om een tekst te verduidelijken of een zin begrijpelijkerwijs aan elkaar te maken. Dat is tegen verkoming van plakzinnen. Een komma met e-n (en) erachter zijn twee pauzes in de tekst achter elkaar.
The Future Is One Legend Ahead
Gebruikersavatar
JoostM
.
.
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 dec 2011, 19:22
Locatie: Barneveld

Re: Fotografie portfolio JoostM

Bericht door JoostM »

Jorg schreef:Gefeliciteerd met je mooie portfolio JoostM! Zoals je al ziet, nou alle reacties mooi onder elkaar en een 'eigen' plaats waar je je werk kan tonen. Leuke inleiding, is altijd leuk om te fantaseren over je fotospullen uit te breiden. Succes!
Een hulpmiddel is meestal goed in je achterhoofd te hebben welke kant je met fotografie op wil en wat daar voor nodig is.

Tekstuele opmerking in je inleiding: achter een komma komt nooit e-n. En zorgt al voor een pauze tussen de tekst door. Als je het voorleest, hoor je al 1 pauze. Het zijn twee vervoegingen om een tekst te verduidelijken of een zin begrijpelijkerwijs aan elkaar te maken. Dat is tegen verkoming van plakzinnen. Een komma met e-n (en) erachter zijn twee pauzes in de tekst achter elkaar.
Bedankt! Nog een voordeel: Ik heb mijn eigen werk mooi overzichtelijk bij elkaar! Ook handig! ;)
En bedankt voor je taal correctie! Ik heb daar altijd moeite mee! :puh: Maar ik zal er zeer zeker op letten. ;)

In de loop van de week zal er denk ik nog wel een update komen. Vooral kleuren foto's, deze keer!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Fotografie portfolio JoostM

Bericht door Martin »

JoostM schreef: Afbeelding
Mooie foto van Deventer ;)
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
JoostM
.
.
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 dec 2011, 19:22
Locatie: Barneveld

Re: Fotografie portfolio JoostM

Bericht door JoostM »

Martin schreef:
JoostM schreef: [[ foto[[
Mooie foto van Deventer ;)
Correct! Hoe weet jij dat? :puh:
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Fotografie portfolio JoostM

Bericht door Martin »

Mhwa, ik ken twee mooie oude steden met zo'n kade: Zutphen en Deventer. Even googlen naar foto's en ik wist het: Deventer. Beide plaatsen zijn op redelijke afstand van mijn woonplaats, dus ik kom er wel eens.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
JoostM
.
.
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 dec 2011, 19:22
Locatie: Barneveld

Re: Fotografie portfolio JoostM

Bericht door JoostM »

Martin schreef:Mhwa, ik ken twee mooie oude steden met zo'n kade: Zutphen en Deventer. Even googlen naar foto's en ik wist het: Deventer. Beide plaatsen zijn op redelijke afstand van mijn woonplaats, dus ik kom er wel eens.
Ah, op die manier! :)
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Fotografie portfolio JoostM

Bericht door nvdw »

Joost,

Je eerste drie foto's zijn een leuk discussieonderwerp omdat ze precies laten zien waarom hetzelfde onderwerp onder meerdere hoeken te fotograferen loont. Ik weet niet hoe anderen erover denken, maar het is waarschijnlijk de compositie die ervoor zorgt dat foto 3 zoveel interessanter is dan 1 en 2.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Jorg
.
.
Berichten: 136
Lid geworden op: 11 feb 2010, 21:39
Contacteer:

Re: Fotografie portfolio JoostM

Bericht door Jorg »

Dat komt dan door de wolkenband met de lichtstraal die iets onverspelbaars heeft. Daarom heeft hij meer aantrekkingskracht. Wat zou er gaan gebeuren, gaat het regenen of niet? De foto met vogels is op tijd genomen, zodat er geen 'gat ontstaat' in de lucht.
The Future Is One Legend Ahead
Gebruikersavatar
JoostM
.
.
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 dec 2011, 19:22
Locatie: Barneveld

Re: Fotografie portfolio JoostM

Bericht door JoostM »

nvdw schreef:Joost,

Je eerste drie foto's zijn een leuk discussieonderwerp omdat ze precies laten zien waarom hetzelfde onderwerp onder meerdere hoeken te fotograferen loont. Ik weet niet hoe anderen erover denken, maar het is waarschijnlijk de compositie die ervoor zorgt dat foto 3 zoveel interessanter is dan 1 en 2.
Maar bedoel je de eerste reeks, of bedoel je de tweede? Want in de tweede reeks en dan de eerste 3 foto's zit naar mijn idee geen ''lijn'' in...;)
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Fotografie portfolio JoostM

Bericht door nvdw »

Haha, de eerste reeks. Die met dat standbeeld met die vogel erop dus.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie