Avatar vragen

Avatars gerelateerde onderwerpen.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Avatar vragen

Bericht door Leeuw »

Ard ga je t.z.t. weer good old ava rondes introduceren?

offtopic: Ik denk eraan om de ava tot 120x120 te beperken want 150x150 is wel erg lomp.

Verwijder dit topic maar of op slot als het opgestart is.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Ava vraag aan Ard

Bericht door WizardOfOss »

Wellicht een rechthoekige avatar, de breedte lijkt me toch niet zo'n probleem? 150x100 of zo?

Overigens viel me op dat je nu geen externe avatar kan gebruiken, en dat een te uploaden avatar maximaal 15kb mag zijn. En dat is toch knap weinig voor een plaatje van dergelijke afmetingen, dat vergt toch een behoorlijke jpeg-compressie.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Ava vraag aan Ard

Bericht door HondArd »

Avatar verkiezing gaat nog terugkomen. Ik moet nog wel een groot archief bijwerken op het oude forum en die wordt hier ook geplakt, maar als dat klaar is dan komt een nieuwe ronde er t.z.t. echt weer aan. Coolwal had voor mij een grotere prioriteit op dit moment.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Ava vraag aan Ard

Bericht door Leeuw »

WizardOfOss schreef:Wellicht een rechthoekige avatar, de breedte lijkt me toch niet zo'n probleem? 150x100 of zo? Overigens viel me op dat je nu geen externe avatar kan gebruiken, en dat een te uploaden avatar maximaal 15kb mag zijn. En dat is toch knap weinig voor een plaatje van dergelijke afmetingen, dat vergt toch een behoorlijke jpeg-compressie.
Nou het is ook de breedte die het af en toe minder fraai maakt, de online banner valt er doorheen, en de hoogte maakt korte berichten erg lang. (dat vind ik niet zo erg) 15KB kan ik met gemak vergroten, net als externe ava's de rede dat daar niet voor gekozen is is ivm de laadtijd, het kan soms tot wel 2/3x zo lang duren voordat een pagina is geladen bij ext. ava's.
Qua bestandsformaat ben ik al 2x zo hoog gaan zitten, de meeste ava's die ik maak zijn zo'n 4/5 kb en dan zonder jpeg compressie maar bijv. opslaan voor web in .png formaat.

Ik hoor het nog wel.
HondArd schreef:Avatar verkiezing gaat nog terugkomen. Ik moet nog wel een groot archief bijwerken op het oude forum en die wordt hier ook geplakt, maar als dat klaar is dan komt een nieuwe ronde er t.z.t. echt weer aan. Coolwal had voor mij een grotere prioriteit op dit moment.
Tuurlijk, geen probleem hoor. Ik vind dat je lekker bezig bent met openen van nieuwe topics :thumbup: dus het was niet bedoeld van "hup hup"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Ava vraag aan Ard

Bericht door WizardOfOss »

Dat online-balkje valt me nu pas op, da's met een grote avatar inderdaad niet zo fraai. Even gemeten, bij 135 breed zou de rechterbovenhoek precies dat balkje aantikken, bij 125 vallen ze precies naast elkaar. Wat kleiner is dan inderdaad wel beter, en het is altijd nog groot genoeg om er iets moois van te maken. En dan moet ie ook als png wel onder de 30 kb blijven, met 150x150 kom ik meestal rond de 40 uit.

Wat betreft de externe avatars, dat was in feite ook maar een kunstgreep om een beperking van het oude forum te omzeilen, dus als die omweg niet nodig is en het de boel vertraagd, laat die optie dan gerust achterwege.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Admin
godmode
godmode
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 feb 2010, 12:21

Re: Ava vraag aan Ard

Bericht door Admin »

Dan zijn we het eens :) Ik ga hem naar 120x120 zetten. De max. upload grootte zet ik ook iets hoger maar eigenlijk is 15kb meeeeer dan genoeg. ;)
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Ava vraag aan Ard

Bericht door WizardOfOss »

Admin schreef:maar eigenlijk is 15kb meeeeer dan genoeg. ;)
Wel als je plaatje voor 80% egaal wit is :twisted:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Ava vraag aan Ard

Bericht door HondArd »

Kijk eens even in de eigenschappen van mijn avatar. 120x120 én nog geen 15kb groot.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Ava vraag aan Ard

Bericht door Leeuw »

WizardOfOss schreef:
Admin schreef:maar eigenlijk is 15kb meeeeer dan genoeg. ;)
Wel als je plaatje voor 80% egaal wit is :twisted:
Daarom is ie ook maar 4kb
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Ava vraag aan Ard

Bericht door WizardOfOss »

Maar dat zijn dan ook schattige kleine byte'jes, en geen stoere volwassen bytes :crazy:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie