Auto van het Jaar 2013
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Auto van het Jaar 2013
True! Desondanks verander ik mijn puntenverdeling niet
Hopelijk gaan jullie ook stemmen
Hopelijk gaan jullie ook stemmen
Vive la France, Vive la Différence
Re: Auto van het Jaar 2013
AFO Auto van het Jaar
1. BMW 3-serie - 9 punten
In een lijstje met toch vooral evolutionaire producten zet ik de BMW op één om voornamelijk de volgende reden: het is wederom, net als zijn twee voorgangers, duidelijk de beste auto in zijn klasse. Ton Roks zei al over de E90 dat met die auto een goed moment was aangebroken om BMW eindelijk eens zijn verdiende Auto van het Jaar-titel te geven. Die kans is er nu weer. En als de officiële jury het niet doet, dan moeten wij het misschien maar doen...
2. Subaru BRZ / Toyota GT86 - 6 punten
Geen technologisch wonder, dit duo - wat heet, het is in veel opzichten bijna een auto uit de jaren 90 - maar ik vind het ronduit moedig en lovenswaardig dat een grote autofabrikant als Toyota anno nu nog een auto uitbrengt die echt puur is gericht op mensen die van autorijden houden en zaken als design, comfort en het nieuwste van het nieuwste duidelijk op een lager pitje hebben staan.
3. Range Rover - 4 punten
Mag toch ook wel worden beloond voor het feit dat het ding van voor tot achter is vernieuwd om tegemoet te komen aan de eisen van nu (lagere massa, lager verbruik) zonder dat het de begeerlijkheid en de kernwaarden van het oermodel aantast. Ik blijf het klasse vinden dat Land Rover, dat ondanks de inmenging van Tata toch echt een Heracles Almelo in de autowereld is in orde van grootte en financiën, weer zoiets moois neerzet.
4. Volvo V40 - 3 punten
Pluspunten voor de aandacht voor veiligheid en dan ook voor die van personen buiten de auto, en voor het mooie pakketje waarin het allemaal is verpakt. Dat het qua techniek en packaging redelijk bij de tijd is, lijkt mij voornamelijk de verdienste van Ford - ik hoop maar van harte voor Volvo dat zij het kunstje voor de grotere modellen ook zonder steun uit die hoek kunnen blijven doen.
5. Kia Cee'd - 2 punten
Ook dit is bij uitstek een evolutionair product, maar wel eentje dat zijn plekje inmiddels ruimschoots heeft verdiend en sowieso de meeste concurrentie achter zich weet te laten. Verrast ook nog eens op technisch gebied (benzinemotor met directe injectie, DCT-automaat) en heeft een ontwerp dat waarschijnlijk nog wel even houdbaar blijft.
6. Renault Clio - 1 punt
Dat heb ik wat minder bij de Clio - dat design is toch wel heel sterk afhankelijk van de kleur, de wielen en de streepjes en frutsels die je bestelt en daarom blijf ik toch een beetje moeite hebben met wat Laurens van den Acker allemaal neerzet. Technisch staat het ding echter als een huis en de Clio is de beste illustratie dat Renault gewoon mijlenver vooruit is op landgenoten Peugeot en Citroën.
7. Mazda6 - geen punten
En toen had ik niks meer over. Vast geen slechte auto maar onder het mooie design maakt de 6 toch weer dezelfde fouten als zijn voorganger - forse buitenmaten bij verder niet meer dan modale ruimte en een rafelig weggedrag.
Design
1. BMW 3-serie - 10 punten
Herkenbaar, sterk, modern, lang houdbaar.
2. Mazda6 - 6 punten
Herkenbaar, sterk, modern, lang houdbaar. Ja sorry voor de koppiepeest.
3. Volvo V40 - 5 punten
Het is wel een beetje vorm boven functie maar al met al een herkenbaar ontwerp. En het interieurontwerp mag er ook weer zijn.
4. Renault Clio - 3 punten
Zoals gezegd - het ontwerp komt het beste uit met de dikste wielen en de leukste kleurcombinaties, en valt een beetje weg in de wat minder rijk bedeelde uitvoeringen.
5. Mercedes A-Klasse - 1 punt
Ja leuk, jong, hip, modern - maar wel een beetje een kermismobiel, helemaal met zo'n AMG-pakketje erop.
Tegenvaller
1. Opel Adam - 10 punten
Hoe graag ik het ook anders had gezien voor Opel, denk ik toch dat de Adam het bewijs is voor wat er aan schort in Rüsselsheim. Opel had duidelijk het succes van de Mini en de Fiat 500 voor ogen, maar vergeet dat er nog wel wat meer voor nodig is om zo'n auto te laten slagen dan alleen de mogelijkheid om dertig verschillende wielen te kunnen bestellen. In technisch opzicht loopt het ding hopeloos achter en qua ontwerp ziet iedereen dat hier een Fiat 500 model heeft gestaan. En wie wil er nu in het imitaat rondrijden als het origineel voor dezelfde prijs te koop is?
2. Chevrolet Malibu - 6 punten
Zoals WizardOfOss terecht opmerkte: als het model al in de States geen deuk in een pakje boter kan slaan, dan kun je hier nog een dieselversie aanbieden, het gaat gewoon niet goed verkopen. Misschien was dat de opzet ook niet, want Chevrolet blijft toch duidelijk een soort kiloknallersmerk waar landgenoten Hyundai en Kia allang vele stappen verder zijn, maar ik mag toch wel wat meer verwachten van een van de grootste autoconcerns ter wereld?
3. Ford B-Max - 4 punten
Hoe lovenswaardig ik de trucage met de deuren ook vind - ik denk dat de Opel Meriva en de Peugeot 1007 al eens hebben aangetoond dat a) de meeste mensen een auto willen met deuren die normaal opengaan en b) het rommelen met gekke deurconcepten een heel negatief stempel drukt op de auto als geheel: afmetingen, massa, prijs, noem maar op. En daar zitten de kopers in deze klasse (met alle respect, maar dat zijn niet de jonge gezinnen maar eerder opa en oma) niet op te wachten.
4. Fiat 500L - 3 punten
Toont duidelijk de beperkingen aan van met name de TwinAir-motor: al levert het ding 100 pk, het is gewoon te zwak voor een auto van dit formaat, zeker als je er met vijf (of zeven!) mensen in zit. Ik ben verder geen fan van het opgerekte 500-design: wat dat betreft maakt Fiat dezelfde fout als Mini met de Countryman.
5. Mitsubishi Outlander - 2 punten
Raar toch dat dit muurbloempje dan weer heel verrassend uit de hoek komt met een best wel interessante (want relatief gunstig geprijsde) PHEV-uitvoering, want verder word ik niet wild van de nieuwe Outlander, die nauwelijks verbetering laat zien ten opzichte van het - an sich niet verkeerde - oude model.
1. BMW 3-serie - 9 punten
In een lijstje met toch vooral evolutionaire producten zet ik de BMW op één om voornamelijk de volgende reden: het is wederom, net als zijn twee voorgangers, duidelijk de beste auto in zijn klasse. Ton Roks zei al over de E90 dat met die auto een goed moment was aangebroken om BMW eindelijk eens zijn verdiende Auto van het Jaar-titel te geven. Die kans is er nu weer. En als de officiële jury het niet doet, dan moeten wij het misschien maar doen...
2. Subaru BRZ / Toyota GT86 - 6 punten
Geen technologisch wonder, dit duo - wat heet, het is in veel opzichten bijna een auto uit de jaren 90 - maar ik vind het ronduit moedig en lovenswaardig dat een grote autofabrikant als Toyota anno nu nog een auto uitbrengt die echt puur is gericht op mensen die van autorijden houden en zaken als design, comfort en het nieuwste van het nieuwste duidelijk op een lager pitje hebben staan.
3. Range Rover - 4 punten
Mag toch ook wel worden beloond voor het feit dat het ding van voor tot achter is vernieuwd om tegemoet te komen aan de eisen van nu (lagere massa, lager verbruik) zonder dat het de begeerlijkheid en de kernwaarden van het oermodel aantast. Ik blijf het klasse vinden dat Land Rover, dat ondanks de inmenging van Tata toch echt een Heracles Almelo in de autowereld is in orde van grootte en financiën, weer zoiets moois neerzet.
4. Volvo V40 - 3 punten
Pluspunten voor de aandacht voor veiligheid en dan ook voor die van personen buiten de auto, en voor het mooie pakketje waarin het allemaal is verpakt. Dat het qua techniek en packaging redelijk bij de tijd is, lijkt mij voornamelijk de verdienste van Ford - ik hoop maar van harte voor Volvo dat zij het kunstje voor de grotere modellen ook zonder steun uit die hoek kunnen blijven doen.
5. Kia Cee'd - 2 punten
Ook dit is bij uitstek een evolutionair product, maar wel eentje dat zijn plekje inmiddels ruimschoots heeft verdiend en sowieso de meeste concurrentie achter zich weet te laten. Verrast ook nog eens op technisch gebied (benzinemotor met directe injectie, DCT-automaat) en heeft een ontwerp dat waarschijnlijk nog wel even houdbaar blijft.
6. Renault Clio - 1 punt
Dat heb ik wat minder bij de Clio - dat design is toch wel heel sterk afhankelijk van de kleur, de wielen en de streepjes en frutsels die je bestelt en daarom blijf ik toch een beetje moeite hebben met wat Laurens van den Acker allemaal neerzet. Technisch staat het ding echter als een huis en de Clio is de beste illustratie dat Renault gewoon mijlenver vooruit is op landgenoten Peugeot en Citroën.
7. Mazda6 - geen punten
En toen had ik niks meer over. Vast geen slechte auto maar onder het mooie design maakt de 6 toch weer dezelfde fouten als zijn voorganger - forse buitenmaten bij verder niet meer dan modale ruimte en een rafelig weggedrag.
Design
1. BMW 3-serie - 10 punten
Herkenbaar, sterk, modern, lang houdbaar.
2. Mazda6 - 6 punten
Herkenbaar, sterk, modern, lang houdbaar. Ja sorry voor de koppiepeest.
3. Volvo V40 - 5 punten
Het is wel een beetje vorm boven functie maar al met al een herkenbaar ontwerp. En het interieurontwerp mag er ook weer zijn.
4. Renault Clio - 3 punten
Zoals gezegd - het ontwerp komt het beste uit met de dikste wielen en de leukste kleurcombinaties, en valt een beetje weg in de wat minder rijk bedeelde uitvoeringen.
5. Mercedes A-Klasse - 1 punt
Ja leuk, jong, hip, modern - maar wel een beetje een kermismobiel, helemaal met zo'n AMG-pakketje erop.
Tegenvaller
1. Opel Adam - 10 punten
Hoe graag ik het ook anders had gezien voor Opel, denk ik toch dat de Adam het bewijs is voor wat er aan schort in Rüsselsheim. Opel had duidelijk het succes van de Mini en de Fiat 500 voor ogen, maar vergeet dat er nog wel wat meer voor nodig is om zo'n auto te laten slagen dan alleen de mogelijkheid om dertig verschillende wielen te kunnen bestellen. In technisch opzicht loopt het ding hopeloos achter en qua ontwerp ziet iedereen dat hier een Fiat 500 model heeft gestaan. En wie wil er nu in het imitaat rondrijden als het origineel voor dezelfde prijs te koop is?
2. Chevrolet Malibu - 6 punten
Zoals WizardOfOss terecht opmerkte: als het model al in de States geen deuk in een pakje boter kan slaan, dan kun je hier nog een dieselversie aanbieden, het gaat gewoon niet goed verkopen. Misschien was dat de opzet ook niet, want Chevrolet blijft toch duidelijk een soort kiloknallersmerk waar landgenoten Hyundai en Kia allang vele stappen verder zijn, maar ik mag toch wel wat meer verwachten van een van de grootste autoconcerns ter wereld?
3. Ford B-Max - 4 punten
Hoe lovenswaardig ik de trucage met de deuren ook vind - ik denk dat de Opel Meriva en de Peugeot 1007 al eens hebben aangetoond dat a) de meeste mensen een auto willen met deuren die normaal opengaan en b) het rommelen met gekke deurconcepten een heel negatief stempel drukt op de auto als geheel: afmetingen, massa, prijs, noem maar op. En daar zitten de kopers in deze klasse (met alle respect, maar dat zijn niet de jonge gezinnen maar eerder opa en oma) niet op te wachten.
4. Fiat 500L - 3 punten
Toont duidelijk de beperkingen aan van met name de TwinAir-motor: al levert het ding 100 pk, het is gewoon te zwak voor een auto van dit formaat, zeker als je er met vijf (of zeven!) mensen in zit. Ik ben verder geen fan van het opgerekte 500-design: wat dat betreft maakt Fiat dezelfde fout als Mini met de Countryman.
5. Mitsubishi Outlander - 2 punten
Raar toch dat dit muurbloempje dan weer heel verrassend uit de hoek komt met een best wel interessante (want relatief gunstig geprijsde) PHEV-uitvoering, want verder word ik niet wild van de nieuwe Outlander, die nauwelijks verbetering laat zien ten opzichte van het - an sich niet verkeerde - oude model.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Re: Auto van het Jaar 2013
AFO Auto van het Jaar
1. BMW 3-serie - 8 punten
2. Range Rover - 6 punten
3. Subaru BRZ / Toyota GT86 - 5 punten
4. Volvo V40 - 3 punten
5. Kia Cee'd - 2 punten
6. Renault Clio - 1 punt
7. Mazda6 - geen punten
Design
1. BMW 3-serie - 8 punten
2. Mazda6 - 7 punten
3. Volvo V40 - 5 punten
4. Renault Clio - 4 punten
5. Mercedes A-Klasse - 1 punt
Tegenvaller
1. Ford B-Max - 6 punten
Chevrolet Malibu - 6 punten
3. Opel Adam- 5 punten
4. Mitsubishi Outlander 4 punten
Fiat 500L - 4 punten
1. BMW 3-serie - 8 punten
2. Range Rover - 6 punten
3. Subaru BRZ / Toyota GT86 - 5 punten
4. Volvo V40 - 3 punten
5. Kia Cee'd - 2 punten
6. Renault Clio - 1 punt
7. Mazda6 - geen punten
Design
1. BMW 3-serie - 8 punten
2. Mazda6 - 7 punten
3. Volvo V40 - 5 punten
4. Renault Clio - 4 punten
5. Mercedes A-Klasse - 1 punt
Tegenvaller
1. Ford B-Max - 6 punten
Chevrolet Malibu - 6 punten
3. Opel Adam- 5 punten
4. Mitsubishi Outlander 4 punten
Fiat 500L - 4 punten
Stap eens op de fiets
Re: Auto van het Jaar 2013
AFO Auto van het Jaar
BMW 3-serie
0 Mooie auto, maar verbaast niet en design te algemeen geworden
Kia cee'd
6 Kia verbaast mij al een paar jaar, voor de prijs is di teen hele geode keuze en het enige merk dat 7 jaar garantie durft te geven.
Mazda6
8 Ik hou van Mazda, en deze 6 is fraai, dynamisch, heeft moderne techniek en mazda heeft de het dalend auto gewicht ingezet > hulde!
Range Rover
0 Auto is fantastisch, maar krijgt van mij ook geen punten omdat hun lat al zo hoog lag (Zie ook BMW)
Renault Clio
3 Leuke vlotte hippe bak, maar wel graag in de goede kleur met wat dikmakers
Subaru BRZ/Toyota GT86
8 gaaf dat deze auto’s weer terugkomen, betaalbare betrouwbare Japanse sportauto’s, YEAH!
Volvo V40
0 Tof, mooi maar niet bijzonder genoeg voor mijn punten. (beetje hetzelfde als LR en BMW)
Design
BMW 3-serie
0 Mooie auto, maar verbaast niet en design te algemeen geworden
Mazda6
10 Ik vind het design fantastisch, in een segment dat geregeerd wordt door saaie degelijke vertegenwoordigers auto’s is dit fijn om naar te loeren..
Mercedes-Benz A-Klasse
5 De Nieuwe A-serie vind ik een lekker ding, MB degelijk, maar niet belegen.
Renault Clio
5 Nou gewoon lekker en weer eigenwijs Renault
Volvo V40
5 Mooi strak design
Tegenvaller
Chevrolet Malibu
3 Met zo’n naam hoop je gewoon op meer.
Fiat 500L
10 Zo leuk als de 500 is, zo suf en lelijk is de 500L. en in het echt nog lelijker
Ford B-Max
3 Had wel wat sportiever gemogen
Mitsubishi Outlander
1 Voldoet volledig aan de verwachting die ik had, een 1 dus.
Opel Adam
8 Hier had opel echt wat van kunnen maken, maar met zo’n suffe Opel neus (op zich niet lelijk, maar niet hip en jong) en een herse golfje chroom aan de zwarte zijkant is het mij wel een tegenvaller.
BMW 3-serie
0 Mooie auto, maar verbaast niet en design te algemeen geworden
Kia cee'd
6 Kia verbaast mij al een paar jaar, voor de prijs is di teen hele geode keuze en het enige merk dat 7 jaar garantie durft te geven.
Mazda6
8 Ik hou van Mazda, en deze 6 is fraai, dynamisch, heeft moderne techniek en mazda heeft de het dalend auto gewicht ingezet > hulde!
Range Rover
0 Auto is fantastisch, maar krijgt van mij ook geen punten omdat hun lat al zo hoog lag (Zie ook BMW)
Renault Clio
3 Leuke vlotte hippe bak, maar wel graag in de goede kleur met wat dikmakers
Subaru BRZ/Toyota GT86
8 gaaf dat deze auto’s weer terugkomen, betaalbare betrouwbare Japanse sportauto’s, YEAH!
Volvo V40
0 Tof, mooi maar niet bijzonder genoeg voor mijn punten. (beetje hetzelfde als LR en BMW)
Design
BMW 3-serie
0 Mooie auto, maar verbaast niet en design te algemeen geworden
Mazda6
10 Ik vind het design fantastisch, in een segment dat geregeerd wordt door saaie degelijke vertegenwoordigers auto’s is dit fijn om naar te loeren..
Mercedes-Benz A-Klasse
5 De Nieuwe A-serie vind ik een lekker ding, MB degelijk, maar niet belegen.
Renault Clio
5 Nou gewoon lekker en weer eigenwijs Renault
Volvo V40
5 Mooi strak design
Tegenvaller
Chevrolet Malibu
3 Met zo’n naam hoop je gewoon op meer.
Fiat 500L
10 Zo leuk als de 500 is, zo suf en lelijk is de 500L. en in het echt nog lelijker
Ford B-Max
3 Had wel wat sportiever gemogen
Mitsubishi Outlander
1 Voldoet volledig aan de verwachting die ik had, een 1 dus.
Opel Adam
8 Hier had opel echt wat van kunnen maken, maar met zo’n suffe Opel neus (op zich niet lelijk, maar niet hip en jong) en een herse golfje chroom aan de zwarte zijkant is het mij wel een tegenvaller.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Auto van het Jaar 2013
Auto van het Jaar
De meest overtuigende auto van de finale is voor mij de Volvo V40 - 8 punten. De Zweden staan altijd een beetje in de schaduw van de Duitse 3, maar eens te meer wordt duidelijk dat Volvo de strijd met gemak aan kan. Naast de bekende innovativiteit heeft de V40 zeer goede rijeigenschappen, een ergonomie waar je U tegen zegt en een ruim en praktisch interieur.
De Mazda6 & Renault Clio - 6 punten zijn goede opvolgers van hun voorgangers. Mazda richt zich weer op de liefhebber en bespaart gewicht waar het kan. Schitterend ontwerp, ruimte genoeg, rijdt bovengemiddeld, maar de praktische bruikbaarheid laat te wensen over. Renault bemoeit zich weer met de top van het B-segment. De nieuwe Clio is optisch en technisch lekker vlot en modern. Helaas is de afwerking ondermaats wat betreft gebruikte materialen.
Twee auto's die zich waarschijnlijk referentie in hun klasse mogen noemen zijn de BMW 3-serie & Range Rover - 2 punten. Volgens mij zijn BMW en Land Rover zich daarvan bewust, want de mate van vernieuwing staat op een laag peil. De auto's vallen natuurlijk niet door de mand. Meer van het goede blijft goed, maar ik ben er inmiddels wel aan gewend.
Emotie moest terugkeren bij Toyota als ik de topman mocht geloven. Oké, het duo Subaru BRZ/Toyota GT86 - 1 punt ziet er veel beter uit dan beide Japanse merken de afgelopen 15 jaar samen hebben gemaakt, maar ik vind het nogal goedkoop ogen, ook binnenin. Daarnaast verwacht ik voor 40 mille een beter uitgewerkte sportwagen. Ze hadden kleiner (en daardoor lichter, sneller en zuiniger) moeten zijn, want praktisch zijn ze toch niet.
De Kia cee'd - 0 punten kan eindelijk meekomen in het C-segment. Een afrader is het niet, maar ik zou hem niemand aanraden. Gewoon een gemiddelde auto voor de prijsbewuste koper, meer niet.
De meest overtuigende auto van de finale is voor mij de Volvo V40 - 8 punten. De Zweden staan altijd een beetje in de schaduw van de Duitse 3, maar eens te meer wordt duidelijk dat Volvo de strijd met gemak aan kan. Naast de bekende innovativiteit heeft de V40 zeer goede rijeigenschappen, een ergonomie waar je U tegen zegt en een ruim en praktisch interieur.
De Mazda6 & Renault Clio - 6 punten zijn goede opvolgers van hun voorgangers. Mazda richt zich weer op de liefhebber en bespaart gewicht waar het kan. Schitterend ontwerp, ruimte genoeg, rijdt bovengemiddeld, maar de praktische bruikbaarheid laat te wensen over. Renault bemoeit zich weer met de top van het B-segment. De nieuwe Clio is optisch en technisch lekker vlot en modern. Helaas is de afwerking ondermaats wat betreft gebruikte materialen.
Twee auto's die zich waarschijnlijk referentie in hun klasse mogen noemen zijn de BMW 3-serie & Range Rover - 2 punten. Volgens mij zijn BMW en Land Rover zich daarvan bewust, want de mate van vernieuwing staat op een laag peil. De auto's vallen natuurlijk niet door de mand. Meer van het goede blijft goed, maar ik ben er inmiddels wel aan gewend.
Emotie moest terugkeren bij Toyota als ik de topman mocht geloven. Oké, het duo Subaru BRZ/Toyota GT86 - 1 punt ziet er veel beter uit dan beide Japanse merken de afgelopen 15 jaar samen hebben gemaakt, maar ik vind het nogal goedkoop ogen, ook binnenin. Daarnaast verwacht ik voor 40 mille een beter uitgewerkte sportwagen. Ze hadden kleiner (en daardoor lichter, sneller en zuiniger) moeten zijn, want praktisch zijn ze toch niet.
De Kia cee'd - 0 punten kan eindelijk meekomen in het C-segment. Een afrader is het niet, maar ik zou hem niemand aanraden. Gewoon een gemiddelde auto voor de prijsbewuste koper, meer niet.
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Auto van het Jaar 2013
Over een week worden de winnaars bekendgemaakt, laat jouw stem niet verloren gaan!
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Auto van het Jaar 2013
Maar even snel voordat ik het vergeet de punten, toelichting volgt wellicht nog.
AFO Auto van het Jaar
BMW 3-serie - 4
Kia cee'd - 0
Mazda6 - 4
Range Rover - 2
Renault Clio - 1
Subaru BRZ/Toyota GT86 - 8
Volvo V40 - 6
Design
BMW 3-serie - 2
Mazda6 - 6
Mercedes-Benz A-Klasse - 7
Renault Clio - 4
Volvo V40 - 6
Tegenvaller
Chevrolet Malibu - 5
Fiat 500L - 2
Ford B-Max - 7
Mitsubishi Outlander - 1
Opel Adam - 10
AFO Auto van het Jaar
BMW 3-serie - 4
Kia cee'd - 0
Mazda6 - 4
Range Rover - 2
Renault Clio - 1
Subaru BRZ/Toyota GT86 - 8
Volvo V40 - 6
Design
BMW 3-serie - 2
Mazda6 - 6
Mercedes-Benz A-Klasse - 7
Renault Clio - 4
Volvo V40 - 6
Tegenvaller
Chevrolet Malibu - 5
Fiat 500L - 2
Ford B-Max - 7
Mitsubishi Outlander - 1
Opel Adam - 10
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Auto van het Jaar 2013
Morgen 20u sluit ik de verkiezing. Je hebt nog een dag
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Auto van het Jaar 2013
Verkozen tot AFO Auto van het Jaar 2013 is...
Subaru BRZ/Toyota GT86 - 28 pnt
2. BMW 3-serie - 23 pnt
3. Volvo V40 - 20 pnt
4. Mazda6 - 18 pnt
5. Range Rover - 14 pnt
6. Renault Clio - 12 pnt
7. Kia cee'd - 10 pnt
Verkozen tot AFO Design Auto van het Jaar 2013 is...
Mazda6 - 36 pnt
2. Volvo V40 - 30 pnt
3. Renault Clio - 22 pnt
4. BMW 3-serie - 21 pnt
5. Mercedes-Benz A-Klasse - 16 pnt
Verkozen tot AFO Tegenvaller van het Jaar 2013 is...
Opel Adam - 43 pnt
2. Ford B-Max - 26 pnt
3. Chevrolet Malibu - 20 pnt
4. Fiat 500L - 19 pnt
5. Mitsubishi Outlander - 17 pnt
Historie:
Subaru BRZ/Toyota GT86 - 28 pnt
2. BMW 3-serie - 23 pnt
3. Volvo V40 - 20 pnt
4. Mazda6 - 18 pnt
5. Range Rover - 14 pnt
6. Renault Clio - 12 pnt
7. Kia cee'd - 10 pnt
Verkozen tot AFO Design Auto van het Jaar 2013 is...
Mazda6 - 36 pnt
2. Volvo V40 - 30 pnt
3. Renault Clio - 22 pnt
4. BMW 3-serie - 21 pnt
5. Mercedes-Benz A-Klasse - 16 pnt
Verkozen tot AFO Tegenvaller van het Jaar 2013 is...
Opel Adam - 43 pnt
2. Ford B-Max - 26 pnt
3. Chevrolet Malibu - 20 pnt
4. Fiat 500L - 19 pnt
5. Mitsubishi Outlander - 17 pnt
Historie:
- 2006: Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (officieel Renault Clio)
2007: Ford S-Max
2008: Fiat 500
2009: Alfa Romeo MiTo (officieel Opel Insignia)
2010: BMW Z4 (officieel Volkswagen Polo)
2011: Citroën C3/DS3 (officieel Nissan Leaf)
2012: Chevrolet Volt/Opel Ampera- Design: Citroën DS5
- Tegenvaller: Hyundai Veloster
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Auto van het Jaar 2013
Ondanks dat het mijn favoriet niet was, vind ik het een typische AFO-uitslag Iets zegt me dat maandag om 15u in Genève een andere winnaar uit de bus gaat rollen...
Pro-Japanse uitslag, Ard zou trots zijn...
Pro-Japanse uitslag, Ard zou trots zijn...
Vive la France, Vive la Différence