Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Je eigen rijtest of weblink
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door nvdw »

Zoals ik schreef: 200 euro per maand.

De offerte van de Twingo komt uit op 180 bij 4,5 mille eigen inbreng en 48 maanden bij 7,9%. Dan is de auto zelf na aftrek van kortingen 11.900 euro.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door ViveLaFrance »

Is Private Lease een optie? Schijnt bij die kleintjes zeer rendabel te zijn hoorde ik laatst van een particuliere autohandelaar.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door nvdw »

Nee. Ik wil namelijk dat de auto van mij wordt.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door Jurjen »

Bij een lening ligt het overschrijvingsdeel ook gewoon bij de financier in de kluis. Dus dat maakt weinig uit. In de nieuwe situatie komt er een blokkade op de overschrijvingscode die vrijgegeven moet worden door de financier.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door Martin »

Niels hoeft na de vier jaar niet meer maandelijks te betalen. Of hij krijgt geld terug bij verkoop. Volgens mij zit daar het verschil in. Een nieuwe auto klinkt inderdaad aantrekkelijk. Aan de andere kant hoeft een nieuwe ook niet storingsvrij te zijn. Zelf zit ik daar ook wel eens over te dubben.
Stap eens op de fiets
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door AvdB »

Inderdaad, na die 4 jaar komt het overschrijvingsbewijs uit de klus en is de auto van jou.

Wij hebben destijds onze gare Astra ook ingeruild voor een Twingo (hoewel die toen wel goedkoper was dan een vergelijkbare nu...).
Ik kan me de keuze goed voorstellen! Maar inderdaad, een nieuw kleintje hoeft ook niet storingsvrij te zijn. Toch is de kans op een perenkist kleiner (relatief simpele techniek) en heb je er weinig onkosten mee (enkele jaren garantie, voor een laag bedrag bij te kopen).

@Niels, hoe waren je ervaringen bij de Kia Picanto?
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door nvdw »

Ja die volgen als ik weer achter de pc zit. Zo'n epistel op de telefoon uittikken doe ik niet :clown:

Ik ben me er terdege van bewust dat ik twee onvergelijkbare zaken tegenover elkaar zet (wat heet, oude Volvo tegen nieuwe Twingo) en dat er in het financiële verhaal best gaten te schieten zijn. Ik wil een betaalbare aankoop doen, maar ik ga er geen rekensom tot vier cijfers achter de komma van maken. Wat ik zoek is een plezierige auto waar ik minstens vier jaar mijn lol van heb. Dat ik aan het eind van de rit tweehonderd piek had kunnen uitsparen door privé te leasen of iets dergelijks interesseert me niet zo.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door ViveLaFrance »

AvdB schreef:Maar inderdaad, een nieuw kleintje hoeft ook niet storingsvrij te zijn.
Daar hoef je je met Private Lease geen zorgen om te maken ;) Maar er zitten uiteraard ook nadelen aan, je wordt nooit eigenaar zoals Niels wil.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door Martin »

Je strandt net zo goed onderweg, hoor. Bij eigendom heb je garantie, dus dan wordt je ook geholpen. Ook na de garantie periode krijg je "assistance" indien je de auto bij de dealer laat onderhouden.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Niels wil iets nieuws. Een groeidocument

Bericht door ViveLaFrance »

Dien je wel goed te kijken naar de garantievoorwaarden. Kia pronkt altijd met hun 7 jaar garantie, maar daar blijkt in de praktijk, zo weet ik uit mijn directe omgeving, niets van te kloppen. Bij Private Lease zijn de onderhoudskosten niet voor jouw rekening en betaal je ook geen mrb.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie