Wat Rij Jij?

Alles over dit forum
Plaats reactie
Cupra360
.
.
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 aug 2016, 11:36

Wat Rij Jij?

Bericht door Cupra360 »

Ben erg benieuwd wat je rijd, en vooral wat je zou willen rijden als geld geen belemmering was
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Wat Rij Jij?

Bericht door AvdB »

Voor het huidige wagenpark, check de topics in het forumgedeelte 'Jouw Auto'. Daar kun je allerlei hilarische verhalen lezen over allerhande autobelevenissen.

Om een tipje van de sluier op te lichten. Wij hebben een Ford Fiësta uit 2011 en een Peugeot 206cc uit 2001 voor de deur staan. De Fiesta is destijds nieuw gekocht, de Peu later als tweede auto. Binnenkort zullen er wat wijzigingen plaatsvinden omdat we opzoek zijn naar wat praktische automobielen.

Maar als geld geen rol speelt en de bomen totaal de hemel groeide, dan zou het wagenpark er anders uitzien. Ik zou dan een Tesla S-hartstikkesnel ambiëren, En daarbij een Jeep Grand Cherokee of GMC Yukon (XL).
Mijn autosmaak is tegenwoordig wat Amerikaans georiënteerd. Want ja, als je niet op geld hoeft te kijken, maar betrouwbaarheid ook geen donder uit :puh:
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Wat Rij Jij?

Bericht door Leeuw »

Nou, ik rij nu een DS3. leuk, sportief en comfortabel.

Ik ben geen fan van een merk, elk merk heeft toffe producten en matige producten.
Vroeger moest ik niks van Japanners hebben, nu kan ik er veel waarderen.
Verder ben ik -over het algemeen- geen fan van Duitse Auto's,en vooral niet van VAG producten want er is helaas bijzonder weinig verschenen wat het straatbeeld opfleurt.

Bij oneindig veel geld zou ik het moeilijk vinden om 1 auto te kiezen. Stel dat ik maar 1 auto mag uitkiezen, dan zal het waarschijnlijk een enorm dikke Range Rover worden, niet dat ik daar nou een fan van ben, maar het is wel een ruime, comfortabele, snelle, mooi afgewerkte, niet al te protserige auto met 4wd. Of.... zoals Wizard ook al aangaf een Rolls Royce Phantom Drophead Coupe

Maar ik zou wel heel graag een Ferrari 288GTO willen, een HF integrale evo2, maar ook heel graag een coachbuild auto, heel erg licht met een vlotte motor, niet al te brede banden, en zeker geen track-day car. Beetje hot-rod achtig
Laatst gewijzigd door Leeuw op 13 aug 2016, 10:33, 2 keer totaal gewijzigd.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Wat Rij Jij?

Bericht door ViveLaFrance »

Op onze oprit staan een Citroën DS5 en een Fiat Panda. Ik zit al een tijdje achter een Renault Laguna Coupé aan, maar een dergelijke investering wordt niet gewaardeerd door mijn betere helft (ze vindt het onpraktisch en onnodig en bladiebla...). Een poging om haar te overtuigen heeft nog niet geholpen. Ik zou dan de Laguna Coupé krijgen en zij een 500 :twisted: 8-)

Bij oneindig veel geld zou ik tientallen (klassieke) Franse auto's kopen (eventueel gefatsoeneerd door kundige Micha's) en een stoel pakken om heerlijk te genieten van voitures.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Wat Rij Jij?

Bericht door WizardOfOss »

Een Alfa MiTo. Waarom? Omdat ik toen ik te horen kreeg dat ik voortaan 150 in plaats van 30 kilometer per dag moest gaan rijden toch graag iets zuinigers en betrouwbaarders wou hebben dan m'n ouwe, ietwat verwaarloosde Almera :clown:

Als geld geen rol zou spelen? Ik zou zo een hele waslijst van de meest uiteenlopende nieuwe en oudere auto's kunnen noemen die ik dan graag in m'n garage zou willen hebben. Maar als ik één auto zou moeten kiezen waar ik dan de rest van m'n leven mee zou moeten rijden, doe dan maar een Rolls Royce Phantom Drophead Coupe. Genieten met een hoofdletter G.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Wat Rij Jij?

Bericht door Martin »

Voor het dagelijkse verkeer een Focus ST170. Een auto zonder beperkingen; mijn eerste reactie is een Porsche. Welke het dan wordt, misschien een 918 Spyder. Het kan echter ook een Cayman GT4 worden of toch een 911.
Het aller liefst bouw ik echter mijn eigen auto. Dat is mijn werkelijke droomauto.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Wat Rij Jij?

Bericht door nvdw »

Steed of choice voor de dagelijkse kilometers is mijn Citroën XM 2.0i automaat uit 1998. Heerlijke, ontstressende auto, ik had het veel eerder moeten doen. De V6 is uiteraard de fijnere optie maar het moet ook nog betaald worden, zowel benzine als onderhoud. Verder: zie mijn topic (o.a. defecte Daf 66 en een BMW-motorrijwiel)

En dat brengt me op de andere vraag. Als geld geen rol speelde dan kocht ik wellicht niet een extreem dure auto maar juist een auto die wel heel erg duur is om te rijden. Iets als een Maserati Quattroporte van de vorige generatie, zoiets als deze. Geen idee of dit exemplaar nu duurder is dan gemiddeld voor zo'n kar maar ergens vind ik het idee wel wat hebben, zo'n ding dagelijks rijden omdat het kan. Een beetje zoals zo'n Harry Metcalfe doet, naar de Sahara rijden in je Ferrari Testarossa. OMDAT HET KAN!
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Wat Rij Jij?

Bericht door #3 Micha »

ViveLaFrance schreef: (eventueel gefatsoeneerd door kundige Micha's)
Hou ik je aan :clown:.

Ik rij nu een Fiat Panda uit 1985, een Citroën Visa uit 1987 (nog heel even) en binnenkort ook een Hyundai Pony uit 1983. Waarom? Geen idee, ben gek op oude hokken :D.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Wat Rij Jij?

Bericht door HondArd »

Niet dat dit topic nog veel zin heeft daar de topic starter niet echt meer actief is.

Ik rijd met een Honda Jazz en voor de verandering hebben we deze begin dit jaar nieuw gekocht. Onze vorige Jazz was ons zo goed bevallen dat de nieuw Jazz daar de opvolger van moest worden. Het is zo'n lekker allround auto-tje wat je voor meer dan 95% van je vervoersbehoeften gewoon goed als multifunctionele (gezins)auto kan gebruiken, tegen meer dan acceptabele kosten.

Gaat het om mijn autowensen dan hoeft het voor mij ook allemaal niet te gek. Voor alledaags gebruik dan voldoet mijn huidige auto uitstekend, groter wil ik echt niet tenzij ik ergens achteraf woon, dan zou een Toyota Hilux met dubbele cabine erbij erg handig zijn. Oh ja, een Honda Civic Type-R FD2, zie zou ik bijna vergeten op mijn wensenlijstje.

Verder nog wat klassiekerwensen. Als klassiekers voor alledag een Honda N600 afgewisseld met met een Trabant 601 combi als 1 van deze twee (langdurig) stil moet staan. Geen moeilijke fratsen, gewoon lekker eenvoudig en makkelijk aan te sleutelen. Hoe minder cilinders, hoe groter de lol 8-) .

Als klassieker voor speciale gelegenheden heb ik mijn zinnen al jaren gezet op een Nissan Skyline KPGC10. Uiteraard ga ik hier dan wel mee rijden maar het is ook de bedoeling dat ik hiermee concoursen en dergelijke af ga, die ene andere Japanse klassieker (Toyota 2000GT) kan best wel eens wat gezelschap gebruiken ;)

Voor een Daihatsu Charade (G100) GTti maak ik ook graag een plaatsje vrij in mijn garage. Dat was mijn droomauto toen ik (net niet, net wel) mijn rijbewijs had en is sindsdien in mijn "favoriete auto aller tijden" lijstje blijven hangen.

Zoals je ziet ben ik een liefhebber van Japanse auto's, alhoewel ik ook van mening ben dat alle merken genoeg leuke (en niet leuke) auto's hebben gemaakt. Maar voor Japanners heb ik een speciaal plekje in mijn hart.
"The closest to reality car that money can buy"
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Wat Rij Jij?

Bericht door Charger »

Ik rij in een Kia Rio uit 2014,mocht geld geen rol spelen,dan zou ik wel een Dodge Charger of een Challenger willen hebben,wel de nieuwste modellen,de oude vind ik ook erg gaaf,maar ik ben niet echt technisch. :)
Plaats reactie