Algemeen filmpjes topic

Plaats hier de online filmpjes die we moeten zien.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen filmpjes topic

Bericht door HondArd »

Klassieker.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen filmpjes topic

Bericht door Leeuw »

HondArd schreef:Klassieker.
]
Klassieker idd, wel een beetje nep. toch lekker
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen filmpjes topic

Bericht door HondArd »

Dafje haalt Peugeot in.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Algemeen filmpjes topic

Bericht door ViveLaFrance »

Nooit kunnen ervaren, maar als ik beelden van Dakar zie lijkt me een truck zeer onprettig om mee door de woestijn te knallen. Op de beroepsidioten op de motor na natuurlijk, maar die weten niet beter.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen filmpjes topic

Bericht door WizardOfOss »

Blijven toch wel legendarische beelden. Zo'n Peugeot die met 200 door de woestijn stuift, en dan met een truck doodleuk er even naast blijven rijden, nog even een dotje gas erbij doet, en Vatanen vervolgens nog even lekker stof laat happen. En uiteraard dat eeuwige helikoptergeluid erbij, op de een of andere manier is dat jarenlang voor mij hét geluid van Dakar geweest.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het tegenwoordig nauwelijks nog volg. Ik zag wel dat het dit jaar wel een erg minimale editie is, alleen nog in Peru en slechts 10 etappes. Maar ik las laatst wel dat een terugkeer naar Afrika overwogen wordt, dat zou toch wel mooi zijn.

Maar nog van een jaartje eerder, een ander stukje jeugdsentiment:

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen filmpjes topic

Bericht door HondArd »

Ik heb dat helemaal gemist destijds, dat ze bij de strandrace ook de Dakar trucks lieten rijden. Knettergek eigenlijk, maar wel leuk. En het is nog verdomd niet makkelijk ook, je moet een beetje het parcours weten te lezen anders loop je vast of rem je te veel af. Maar pak je het juiste spoor dan kruip je makkelijk naar voren.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen filmpjes topic

Bericht door WizardOfOss »

Volgens mij is dat ook maar eenmalig geweest, in ieder geval zeker geen standaard onderdeel.

Ook mooi filmpje over die overwinning in '87:



Vooral het stukje vanaf 6:50, met smalle weggetjes en langzame motorrijders...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen filmpjes topic

Bericht door WizardOfOss »

Een filmpje op mijn Youtube-kanaal lijkt enigszins viral aan het gaan te zijn. Ruim 8 jaar geleden heb ik een filmpje van een armworstel-arcadespel in Noord-Korea geüpload, maar zoals met de meeste van m'n filmpjes had die in al die jaren slechts een paar honderd views gehaald. Het is ook niet zo dat ik er heel actief mee bezig ben, sporadisch upload ik eens een filmpje, gewoon onbewerkt rechtstreeks vanuit m'n camera. M'n meest bekeken filmpje was jarenlang met ruime afstand een oude Mazda-reclame, welke ooit in een relatief grootschalige verkiezing van beste autoreclames terecht was gekomen en zo aan 124K views is gekomen. M'n "eigen" filmpjes komen daar bij lange na niet in de buurt: er zijn nog een handvol uitschieters met de nodige duizenden views, maar het merendeel komt niet verder dan tientallen of vooruit, enkele honderden weergaven. En ook het aantal abonnees is altijd op enkele tientallen blijven steken. Het is toch in de eerste plaats een account om maar gewoon wat filmpjes te delen met familie, vrienden en een ieder die het maar wil zien. In deze tijd waarin "Youtuber" echt een beroep is geworden en er voor mijn doel ook diverse andere middelen bestaan is dat uiteraard tamelijk kansloos....

Maar vorige week kreeg ik plotseling opvallend veel notificaties van nieuwe abonnees op mijn kanaal. Waarom? In eerste instantie geen flauw idee. Tot me van het weekend ineens opviel dat dat ene filmpje nu m'n beest bekeken video was. En niet zo'n beetje ook: op dat moment bijna een half miljoen views. Pas toen ik toch eens de statistieken in ben gedoken werd het allemaal wat duidelijker: op de een of andere manier is dat filmpje terechtgekomen als aanbeveling bij een "echt" armworstel-filmpje met ettelijke miljoenen weergaven, en ruim 99% van de bezoekers is via die route bij mij uitgekomen. Wat me afgelopen vrijdag een piek van 101K weergaven op één dag heeft opgeleverd, maar voor de rest lijkt het zich redelijk te stabiliseren op iets van 30-40K per dag. Nog steeds absurde aantallen, en ik ben nu toch ergens ook wel benieuwd hoe lang dit door zal gaan.

Vreemd genoeg lijkt het nauwelijks af te stralen op de rest van m'n kanaal, maar eerlijk is eerlijk, ik heb armworstel-liefhebbers verder ook niks te bieden. En snel even cashen met reclameinkomsten? Vergeet het maar: sowieso moet het aantal abonnees dan nog ruim verdubbelen alvorens ik monetization überhaupt kan aanvragen, maar daarnaast een andere bottleneck: Youtube demonetized al geruime tijd zo'n beetje elk onderwerp wat als omstreden gezien kan worden, en alles wat over Noord-Korea gaat valt daar ook onder. Voorlopig dus nog maar even geen ontslag indienen :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Algemeen filmpjes topic

Bericht door Martin »

Dat is wel apart hoe dat gaat. Zelf heb ik ooit een aantal Heather Nova muziekvideo's geüpload. Geen eigen materiaal, maar wel minder bekend materiaal. Daar zit ook nog Blo/f met Heather Nova tussen. Op die video's krijg ik nog wel eens een reactie. Op Facebook had ik ooit een zonnige foto van koolzaad bloemen geplaatst, terwijl het een grauw, nat Pasen was. Blijkbaar zaten veel mensen maar een beetje te Facebooken want ik heb nog nooit zoveel "likes" en in zo'n korte tijd gehad.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen filmpjes topic

Bericht door WizardOfOss »

Ik zit nu trouwens wel te denken: ik ben in 2008 nog naar en sumo-toernooi in Fukuoka geweest, heb daar volop filmpjes gemaakt (toen uiteraard nog in zp'n heerlijk lage lage resolutie...) maar daar verder nooit iets mee gedaan. Zou dat genoeg "worstelen" zijn om deze kortstondige opleving nog even extra aan te wakkeren? :clown:

Of anders heb ik van wat recenter datum ook nog filmpjes van Togyu, stierenworstelen in Uwajima. Is ook worstelen. En een arm of een stier, what's the difference? En knokkende dieren zijn uiteraard controversieel genoeg om m'n kanaal helemaal te laten exploderen :devil:

Zonder gekheid, ik blijf me gewoon nog wel even verbazen over dit plotselinge succes, en zie wel wanneer het weer over is gewaaid.

Waar ik trouwens dan eigenlijk ook geen bal van begrijp: het betreft ook nog eens een filmpje van slechts 12 seconden. En dat terwijl Youtube bij de aanbevelingen normaliter juist volledig focust op lange filmpjes en de korte juist totaal negeert. Dat is ook precies waarom je veel professionele Youtubers alsmaar langere filmpjes ziet maken: ze hebben meestal weliswaar niet meer content te bieden, maar het levert domweg meer kijkers en dus ook meer inkomsten op. Hele irritante trend....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie