Hyundai Ioniq

Is ze echt jonger geworden?
Plaats reactie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Hyundai Ioniq

Bericht door ViveLaFrance »

De Ioniq krijgt binnen drie jaar al een facelift. Aan de verkoop kan het niet liggen, want zowel in Europa (waar de Toyota Prius achteraan mocht sluiten vanaf de start) als de VS (waar de Nissan Leaf niet kon passeren vorig jaar) doet Hyundai goede zaken. Later volgt de Electric die wordt uitgerust met een groter accupakket.

https://i.imgur.com/70qA7ku.jpghttps://i.imgur.com/XFSWbJ0.jpg
https://i.imgur.com/k6BEwmp.jpg

Pre-facelift:
https://i.imgur.com/0i4xTz3.jpghttps://i.imgur.com/ljSdz8i.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Hyundai Ioniq

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, facelift of een stevige modeljaarupdate?

Op AW zag je ook voornamelijk negatieve reacties. Niet eens zozeer op de auto an sich, maar op de snelheid van de facelift. Rij je na twee jaar al in het oude model. Euh ja, wordt de auto daar slechter door? En moet een fabrikant dan maar jarenlang een "verouderd" product blijven aanbieden in plaats van het continu technisch en cosmetisch te blijven updaten? Eigenlijk vond ik die oude Amerikaanse traditie waarbij auto's elk modeljaar duidelijk veranderden ook wel wat hebben.

Overigens ben ik de vergelijking qua verkoopcijfers met de Prius wel vaker tegengekomen, en zo ook bij de Niro. Wat daarbij meestal wel vergeten wordt is dat de Prius bij Toyota al lang niet meer de kar trekt qua hybrides. Zowel in Europa als de VS hebben ze daar nog diverse andere modellen voor. En wat ik me bij het vergelijk met de Leaf afvraag: gaat het dan uitsluitend om de Electric, of worden voor het gemak alle Ioniq's op één hoop gegooid?

Maar goed, los van die bedenkingen blijft de vooruitgang die de Koreanen blijven boeken uiteraard zeer indrukwekkend. Japan heeft de autowereld ooit aardig weten te veroveren door elke markt te voorzien van specifiek daarvoor ontwikkelde modellen, maar stagneren door daar toch een te hoge dosis Japanse koppigheid in te houden, en uiteraard soms een totaal onnavolgbaar modellenbeleid. Hyundai en Kia lijken daar totaal geen last van te hebben, en weten hun gebrek aan "heritage" juist om te zetten in producten die voor veel westerse kopers toch wat makkelijker te verteren zijn. Knap werk.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Hyundai Ioniq

Bericht door ViveLaFrance »

Netter interieur, de buitenkant oogt helaas kunstmatiger.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Hyundai Ioniq

Bericht door ViveLaFrance »

Ook de Ioniq Electric profiteert van de facelift. Dankzij 38,3 kWh-batterijen bedraagt de actieradius voortaan 294 kilometer.

https://i.imgur.com/KoqpJim.jpghttps://i.imgur.com/Y4oH7n1.jpg

Pre-facelift:
https://i.imgur.com/z82b4zX.jpghttps://i.imgur.com/FnNJCA5.jpg
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Hyundai Ioniq

Bericht door ViveLaFrance »

Het origineel was beter afgerond aan de voorkant.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie