Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

ViveLaFrance schreef: 06 feb 2019, 00:42De verheerlijking van Verstappen heb ik nooit begrepen.
Goed, jij snapt de verheerlijking van Max niet, maar dat is jouw probleem. Ik heb helemaal niets met Federer, Đoković of al die anders ballenmeppers en dat is mijn probleem.
ViveLaFrance schreef: 06 feb 2019, 00:42Waarom zit hij niet bij MB of Ferrari? Leclerc heeft al wel een stoeltje bij de Italianen.
Omdat Max zelf niet naar die teams wil en bij de familie Red Bull het gevoel heeft dat hij daar ook een kans maakt? Daarnaast is het in de F1 vaak ook een politiek spelletje, je hoeft niet per sé de beste te zijn om het beste materiaal te krijgen en dat wat op papier het beste team is kan met de verkeerde (top)coureur op het verkeerde moment zwaar door de mand vallen.

Om een voorbeeld van het laatste te geven: Alesi reed in Tyrrell de sterren van de hemel maar viel na de overstap naar Ferrari enorm door de mand. Het was uiteindelijk Schumacher die iets van Ferrari wist te maken maar daarna met Alonso en nu Vettel is het eigenlijk drama met de pet op, terwijl beide laatsten bij het juiste team op het juiste moment wel wereldkampioen wisten te worden. En Jos Verstappen heeft een groot deel van zijn carriére zelf om zeep geholpen. Maar wat er allemaal achter de schermen bij de diverse teams gebeurde heeft hem ook niet veel goeds gedaan.

En een voorbeeld van het eerste: Boutsen v.s. Patrese vergeten? Maar van recentere datum: Als ik Mercedes was geweest had ik na het vertrek van Rosberg niet Bottas aangenomen maar Perez. Beide hadden in 2016 een Mercedes blok achter de rug terwijl ze beiden bij teams reden die op dezelfde mate verbonden waren met deze motorleverancier. Bottas laat het op momenten dat het er op aankomt te veel afweten en is te voorzichtig, terwijl Perez bijna altijd de kans aanpakte die hij op de baan kreeg. In die legendarische regenrace op Sao Paulo bijvoorbeeld was hij de enige die Verstappen nog een beetje strijd gaf, terwijl alle anderen (inclusief Rosberg) gewoon prijsschieten was voor Max.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

HondArd schreef: 06 feb 2019, 15:41Omdat Max zelf niet naar die teams wil....
Iets zegt me dat als je hem nu de vrije keuze zou geven hij daar best anders over zou denken....
HondArd schreef: 06 feb 2019, 15:41Om een voorbeeld van het laatste te geven: Alesi reed in Tyrrell de sterren van de hemel maar viel na de overstap naar Ferrari enorm door de mand. Het was uiteindelijk Schumacher die iets van Ferrari wist te maken ....
Ik weet niet of je kan stellen dat Alesi door de mand viel, of dat hij op het verkeerde moment bij het verkeerde team kwam. Het ging destijds van kwaad tot erger met Ferrari, met dramatische auto's en een totaal gebrek aan organisatie. Jean Todt (geholpen door een oneindig budget...) lijkt me dan toch de hoofdverantwoordelijke om de boel weer in de goede richting te krijgen, al heeft ook hij daar geholpen door Schumacher (die, eerlijk is eerlijk, toch wel van unieke klasse was) nog de nodige jaren voor nodig gehad. En met Alesi is het sowieso nooit meer goedgekomen, want met de Benetton en later de Sauber viel ook weinig eer te behalen. Sporadisch (in de regen) kon hij zich toen nog laten zien, maar verder was het tamelijk hopeloos. Een carrière verprutst door verkeerde keuzes.

Maar goed, zelfs dat verbleekt nog bij de mislukte F1-loopbaan van pa Verstappen.....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 06 feb 2019, 01:39Maar volgens jouw eigen criteria hebben Verstappen en Ricciardo eigenlijk dus beiden compleet gefaald?

Wat ik me meer afvraag: waarom stel jij elk positief woord over Verstappen gelijk aan "verheerlijking"? Vanwaar die ultra-kritische houding? Uiteraard zal in de media soms een wat gekleurd beeld worden gegeven, maar het lijkt soms wel of jij dat in je uppie geheel probeert te compenseren.
Als het nu nog niet duidelijk is dat het me gaat om de Nederlandse manier van het benaderen van in dit geval Verstappen ten opzichte van zijn voormalige niet-Nederlandse teamgenoot... :bonk:

Soms een wat gekleurd beeld?! Ga jij lekker tekstjes met een eufemistische toon schrijven voor AW :puh: Je kunt niet ontkennen dat Max in eigen land (krant, radio, tv, online) nu al wordt benaderd als wereldkampioen en dat in zijn tijd met Ricciardo de Australiër weggezet werd als tweede coureur, terwijl de werkelijkheid iets anders aangeeft. Daar houd ik als sportliefhebber niet van. Dat misplaatst claimen van niet-bestaande successen :sick: Ik vind het minachting van de sport en de desbetreffende sporters, dus ook Max zelf! Hierbij vind ik het jammer en tegelijk voorspelbaar dat de houding van Max vaak zo positief mogelijk wordt omschreven. Uithalen naar Ocon, controversiële acties op de baan, zijn houding in de media. Alsof van hem geen enkele vorm van professionaliteit wordt verwacht. Max is heilig! Ook daar houd ik als liefhebber niet van. Vergelijk dat eens met de houding van een Hamilton (geen fan van) of een Ricciardo tijdens diens pechseizoen.

Ik gun Max alle succes, mijn type atleet is het echter niet.

Iets anders, Assen vs. Zandvoort. Is iemand hier ook van mening dat Jan Jammers zich volledig belachelijk maakt in de strijd om de F1-rechten gezien zijn uitlatingen? Of kom ik nu ook aan een heilige coureur? :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Dat jij niet zoveel op het met de media was wel duidelijk, en daar ben ik het ook voor een behoorlijk deel wel mee eens. Maar ik zie daarin nog steeds totaal geen reden om als tegenreactie Verstappen zelf daarop structureel af te branden. Hoezeer jij er ook je eigen draai aan probeert te geven, de keiharde feiten tonen gewoon aan dat een piepjong broekie vrijwel gelijkwaardig heeft gepresteerd als een door de wol geverfd coureur.

En nee, ik kan me ook niet altijd vinden in zijn uitlatingen naast de baan. Maar tegelijk waardeer ik het wel dat hij gewoon open voor z'n frustraties uitkomt in plaats van te laten zien hoe effectief z'n mediatraining is geweest. Winnen is het enige dat voor hem telt, en als een achterblijver met een idiote actie hem dan van de baan tikt (wat hem niet alleen de dagzege kost maar ook de podiumplek in het kampioenschap die hem ook volgens jouw criteria even succesvol als Ricciardo had gemaakt) dan is hij oprecht pissig. En dat mag van mij best. Maar belangrijker voor een coureur: op de baan zorgt hij voor spektakel. Dat gaat vaak goed, maar gaat soms ook fout. Maar het is nooit saai, iedere coureur die hem in z'n spiegels ziet opduiken weet dat hij op z'n tellen moet passen. En je hoeft volgens mij toch niet heel chauvinistisch te zijn om als kijker daarvan te genieten. Beter dan het treintje rijden en puur inhalen op DRS wat de sport veel te lang heeft gedomineerd.

Mijn favoriete coureurs door de jaren heen zijn ook meestal niet de grote winnaars geweest, maar juist degenen die soms om de goede en soms ook om de verkeerde redenen spraakmakend waren. Door de jaren heen praten we dan over coureurs als Alesi, Mansell, Villeneuve, Häkkinen, Montoya en uiteraard ook pa Verstappen. De meesten daarvan kunnen niet tippen aan de successen van bijvoorbeeld een Damon Hill, waarschijnlijk zo'n beetje de meest correcte en professionele kampioen die de F1 ooit heeft voortgebracht. Maar niet iemand waarvoor ik voor de buis ging zitten....

En Jantje Lammers, tsja. Hij kan nog steeds best een aardig potje sturen :clown: Ik kan alleen maar hopen dat beide circuits elkaar niet weg concurreren. Het zou er niet om moeten gaan waar de race komt, maar toch vooral dat de race er komt.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Ik denk dat iedereen kijkt naar sporters kijkt uit eigen plaats, regio of land. Zo zijn er sporters uit mijn woonplaats en regio waarvan niet is te verwachten dat ze het allerhoogste halen. Dat wil niet zeggen dat het niet leuk is om te volgen. Aan de andere kant woont hier een wereldkampioen in boksen waar ik helemaal niks mee heb, omdat het niet mijn sport is. Dat betekent niet dat ik geen sporters uit andere landen kan waarderen.
Zoals Wiz ook schrijft, het is nooit saai met Max op de baan. Er zijn inhaalacties geweest die je drie keer kunt terugkijken en nog weet je niet hoe hij er langs is gekomen. Dat zijn Messi-achtige acties. Daarmee zijn we ook beland bij Jan Lammers, want die gebruikt die vergelijking ook.
Prins Bernard 2.0 weet dat hij zelf de publieke opinie niet positief kan beïnvloeden en daarom wordt Jan Lammers naar voren geschoven. Echter inderdaad volkomen belachelijk en ongeloofwaardig.

Als coureur hoort Jan bij mij in het rijtje met Arie, Jos en Max. Dit is gewoon jammer dat hij zich hier voor leent of meent hier goed aan te doen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

Over Max ga ik het nu niet hebben, Jan echter wel. Ik volg die hele Assen v.s. Zandvoort soap al een tijdje en daar vloog Jan toch wel een beetje uit de bocht. Eerst maakte Assen in zijn ogen geen schijn van kans, vervolgens gebruikte hij toch iets dreigender woorden toen bleek dat Assen wel degelijk nog steeds in de race was. Tja, toen kwam meteen de link met de huisjesmelker met de dubbele flatscreen bril bovendrijven. Ik had eerder van Jan verwacht dat hij de poging van Assen wel nobel zou vinden om op die manier de kansen voor een GP van Nederland (waar dan ook) te vergroten. Want laten we wel wezen: die baan is in de huidige staat al veel verder dan waar Zandvoort nu staat. Tuurlijk heeft Zandvoort F1 historie, maar dat had Spa-Francorchamps t/m 1970 ook en dat weerhield de beleidsmakers er niet van om een paar keer de toen gloednieuwe baan van Nijvel en vervolgens Zolder aan te doen in plaats van Spa meteen goed aan te pakken. Dus waarom de Assen optie voor de F1 dan gefrustreerd moet worden? Ze kunnen elkaar ook gewoon aanvullen. Eerst maar eens de F1GP naar Assen zien te halen, mocht dat een succes zijn dan kunnen we alsnog naar Zandvoort kijken.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Jan wordt natuurlijk alleen racedirecteur op Zandvoort en niet op Assen. Sowieso heeft het merendeel van het Nederlandse autoracewereldje een band met Zandvoort.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef: 16 feb 2019, 09:43Prins Bernard 2.0 weet dat hij zelf de publieke opinie niet positief kan beïnvloeden en daarom wordt Jan Lammers naar voren geschoven. Echter inderdaad volkomen belachelijk en ongeloofwaardig.

Als coureur hoort Jan bij mij in het rijtje met Arie, Jos en Max. Dit is gewoon jammer dat hij zich hier voor leent of meent hier goed aan te doen.
Vooral bij WNL Op Zondag heeft hij zich voor schut gezet door Arjan Bos, de voorzitter van het circuit in Assen, aan te vallen. Dat was pure minachting :no:
HondArd schreef: 20 feb 2019, 18:25Eerst maar eens de F1GP naar Assen zien te halen, mocht dat een succes zijn dan kunnen we alsnog naar Zandvoort kijken.
Onbegrijpelijk dat je dit geluid niet meer hoort van de mensen uit het wereldje. Het neigt weer naar snel geld willen verdienen. Men kijkt niet naar opties die op lange termijn misschien zelfs vruchtbaarder kunnen zijn voor F1 in Nederland.

Persoonlijk heb ik niks tegen Prins Bernard jr. en mag hij van mij alle gebouwen in Nederland beheren mits het legaal gebeurt, maar Zandvoort eiste geld van de staat en kreeg nul op het rekest. Assen is er ook in dit opzicht al klaar voor. Om dan Jan Lammers als loophondje in te zetten vind ik belachelijk.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

WNL had ik dan niet gezien. Was vorig jaar blijkbaar al. Vandaag lees ik het plan dat je niet met eigen auto mag komen. Weet niet helemaal van wie dit afkomstig is, maar je zou bijna hopen dat ze met de kaarten blijven zitten als het op Zandvoort komt.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef: 27 feb 2019, 19:26Vandaag lees ik het plan dat je niet met eigen auto mag komen.
Fans niet toestaan om met de auto naar de koningsklasse binnen de autosport te reizen. Handig! :clap: :lol: Tijdens de TT staat Groningen vol met motoren uit alle hoeken van Europa.

Zandvoort is er gewoon niet klaar voor. Zoals Ard zegt, laat Assen het eerst organiseren en kijk eventueel later naar een mogelijkheid om de F1 te delen. Nederland zou niet het eerste land zijn waar meerdere circuits worden gebruikt.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie