Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Michael van Praag heeft zelf met de FOM gebeld en weet precies hoe het zit. :sick: Blijkbaar willen ze sponsors van Assen aftroggelen of zoiets. "We" moeten met z'n allen achter Zandvoort gaan staan. Voor wereldse begrippen ligt volgens mij Assen ook dicht bij Schiphol. Nu vraag ik mij sowieso af wie er allemaal met het vliegtuig willen komen. Of is dat is dat alleen Jim Chevy Chase Carey?
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef: 04 mar 2019, 19:35Voor wereldse begrippen ligt volgens mij Assen ook dicht bij Schiphol.
Anders kunnen er ook Boeings landen op Eelde waarna de gasten met de auto naar Assen kunnen rijden waar gewoon geparkeerd kan worden.

Het dreigt een soap te worden. In plaats van samenwerken om de F1 in Nederland te krijgen is het Zandvoort vs. Assen en spelen spreekpoppen als Lammers en Van Praag een twijfelachtige rol. Onafhankelijk adviesorgaan, houd toch op! Wat doet een Duncan Stutterheim in de Nederlandse Sportraad? Of een Merel van Vroonhoven? Of een Erik 'kijk-even-mee-naar-het-plaatje' Scherder?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Het seizoen staat op het punt van beginnen, maar helaas wel met een zwart randje: vannacht is Charlie Whiting op 66-jarige leeftijd plotseling overleden. En natuurlijk hebben we allemaal weleens over zijn beslissingen lopen klagen, maar dat neemt toch niet weg dat hij een monument in de F1 was, een van de gezichten die de sport menselijk maakte.

R.I.P.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

Tja, ondanks zijn bij vlagen discutabele beslissingen was het wel iemand die er voor alle rijders was. En toch een beetje in het harnas gestorven. Kwam bij diverse teams op verschillende plaatsen gepaste steunbetuigingen tegen.

Race was overigens genieten van begin tot eind en dat extra punt wat er binnen te halen is voor de snelste ronde is een mooie vondst. Bottas was er op gebrand om die als bonus aan zijn terechte overwinning te plakken, waarna hij op de valreep nog aan de bak moest om die terug te pakken van Max.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Mooi begin van het seizoen inderdaad. Het leek haast wel alsof Bottas en Hamilton van lichaam gewisseld zijn. Zo scherp en fanatiek als Bottas vandaag was, zo plichtmatig en gezapig leek Hamilton. Op de baan, maar ook daarbuiten. Sterker nog: zelfs op zijn foto die bij de startopstelling werd getoond oogt hij alsof hij er totaal geen zin in had...

Strakke race ook van Verstappen, maar uiteraard wel even dat slordige foutje, gelukkig zonder gevolgen. Maar kort achter de Mercedessen en ruim voor de Ferrari's, dat biedt zeker perspectief. Ik heb de keuze van RB voor Honda altijd riskant gevonden, maar afgaand op deze ene race lijkt het goed uit te pakken: zowel qua prestaties als betrouwbaarheid lijkt Honda Renault toch te zijn gepasseerd (arm McLaren....). Al blijft natuurlijk wel de vraag of er ook voldoende vertrouwen in de techniek is om tijdens de race nog even de party-mode te gebruiken om een snelste ronde neer te zetten.

Tegenvallers? Om te beginnen Ferrari, waar Vettel de snelheid domweg niet had, en Leclerc er desondanks braaf achter moest blijven zitten. En Gasly, want hoewel het verkloten van de kwalificatie niet zijn fout was moet je in zo'n RB toch in staat zijn je alsnog een weg naar voren te banen. Dat zal de volgende keer véél beter moeten, anders gaat Kvyat straks nog een nieuwe kans krijgen. En tot slot: hoe heeft Williams toch ooit zover af kunnen glijden? Nu had Kubica tijdens de race ook zo z'n probleempjes, maar het gehele weekend hebben ze secondes achter de rest aan gebungeld. Om het in perspectief te plaatsen: het gat in Q1 tussen nummers 1 (Hamilton) en 18 (Sainz) was kleiner dan het gat daarachter naar Russell. Is Williams het nieuwe Minardi geworden?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Mooi dat het seizoen eindelijk weer is begonnen en er niet alleen maar hoeft te worden gespeculeerd. Australië hoeft niet maatgevend te zijn voor de rest van het seizoen, maar de eerste klappen zijn uitgedeeld. Hulde voor Bottas die lijkt zich te hebben hervonden. De vraagtekens over Kubica zijn gesteldheid zijn alleen maar groter geworden.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Arme Leclerc. Wel mooie reactie van Hamilton.

Wel een wat kleurloze race van Verstappen als best of the rest, en een Gasly die wederom niet meedeed.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Verstappen hoopte dat de racepace beter zou zijn. Ze zijn echter bij de kwalificatie de verkeerde kant opgegaan met de afstelling.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Gisteren op CNN een item gezien over Formule E. Een belangrijke ontwikkeling volgens velen binnen de autosport. Inmiddels zijn ze zeven ePrixs onderweg met zeven verschillende winnaars van zeven verschillende teams.

Dit weekend de derde F1-race en het lijkt weer een Mercedes-feestje te worden :sleepey:
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Zandvoort schijnt volgens RTL Nieuws rond te zijn. Vanaf 2020 vijf jaar de GP van Nederland, waarschijnlijk ten koste van Spanje. Zou dit nieuws morgen wereldwijd bekend worden gemaakt? :clown:

Ik gun het Nederland en de fans. Uiteraard is Verstappen in deze bepalend. Al had ik sowieso voor Assen gekozen. Leuker circuit en men kan zichzelf bedruipen. In die zin past Zandvoort wel in de huidige saaie F1-kalender.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie