Overige Sport

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 13 apr 2019, 20:00Politiek incorrect zal me worst zijn, je kunt ook niet over tennis of een tennisster beginnen als het over schaatsen gaat ;)
Tsja, en jij had in beginsel ook niet kunnen reageren op een sport waar je een schurfthekel aan hebt :devil:
ViveLaFrance schreef: 13 apr 2019, 20:00Ik benader Sablikova niet seksistisch, ik vind haar lichaam atypisch voor een schaatsster. Zie je het verschil? ;)
Je blijft (net als ik) een groots sportvrouw afbranden op haar uiterlijk. Zie je de overeenkomst?
ViveLaFrance schreef: 13 apr 2019, 20:00Je begrijpt het nog steeds niet hè? Populariteit van een sport zegt me niks. Het gaat om de overdreven benadering van en waardering voor prestaties binnen een sport die zelfs in eigen land de nodige problemen kent. Maar 'we' winnen weer, dus de problemen zien 'we' niet. Dat wegkijken is typisch voor de Nederlandse sportcultuur waar niet alleen het schaatsen last van heeft.
Ik begrijp inderdaad nog steeds niet waarom aandacht voor schaatsen voor de volle 100% op de problemen (waarvan NIEMAND ontkent dat ze er zijn) gericht zou moeten zijn. Waarom er niet simpelweg ook heel even simpelweg genoten zou mogen worden op het moment dat er topprestaties worden geleverd. Door Nederlanders én door andere schaatsers. De ijsbaan is voor de sport, de problemen aanpakken doe je daarbuiten.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 13 apr 2019, 21:52Tsja, en jij had in beginsel ook niet kunnen reageren op een sport waar je een schurfthekel aan hebt :devil:
Open dan een apart schaatstopic ;)
WizardOfOss schreef: 13 apr 2019, 21:52Je blijft (net als ik) een groots sportvrouw afbranden op haar uiterlijk. Zie je de overeenkomst?
Je hebt blind redeneren en je hebt blind redeneren :bonk: Als jij niet ziet dat Sablikova een atypisch lichaam heeft voor een schaatsster dan is een discussie lastig. Mocht je weer aan Serena denken, ik heb eerder al gezegd dat er meerdere (ook niet-Afro-Amerikaanse) tennissters zijn met haar lichaamsbouw. Sablikova is de Froome van het schaatsen en net als bij deze 'succesvolle' wielrenner vind ik het onbegrijpelijk dat in dit geval de ISU blij is met een uithangbord die nogal anorexia-achtig overkomt.
WizardOfOss schreef: 13 apr 2019, 21:52Ik begrijp inderdaad nog steeds niet waarom aandacht voor schaatsen voor de volle 100% op de problemen (waarvan NIEMAND ontkent dat ze er zijn) gericht zou moeten zijn. Waarom er niet simpelweg ook heel even simpelweg genoten zou mogen worden op het moment dat er topprestaties worden geleverd. Door Nederlanders én door andere schaatsers. De ijsbaan is voor de sport, de problemen aanpakken doe je daarbuiten.
Houd toch op! Er heerst een doofpotcultuur in de Nederlandse sport. Recent nog naar aanleiding van een interview met Harm Kuipers in de Volkskrant. Maar o wee als de Russen wat verkeerd lijken te doen :angel:
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 14 apr 2019, 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

Zie je wel, ondanks al jouw gemekker vind je schaatsen stiekem nog steeds zo'n grote sport dat deze niet onder "overig" afgedaan mag worden :devil:

Ik zie ook best dat Sablikova niet het meest gangbare lichaam heeft (ook in het schaatsen heb je overigens meer scharminkels, alleen niet zo succesvol), het enige wat ik niet zie is de relevantie daarvan. Het werkt voor haar (al jarenlang), en dat lijkt mij toch het enige criterium wat telt. Sport moet niet om uiterlijk draaien, maar om prestaties. Of zou Sablikova een beter uithangbod voor het schaatsen zijn als ze 10kg zwaarder en 3 seconde per ronde langzamer over het ijs gaat?

Maar goed, als ik jou goed begrijp had de allereerste vraag van de NOS aan Kjeld Nuis direct na zijn WR moeten zijn wat zijn mening was over de kwesties uit dat interview? Ik vind het overigens wel bijzonder dat jij zegt nooit naar schaatsen te kijken, maar wel exact weet wat er in de uitzendingen al dan niet ter sprake is gekomen :?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 13 apr 2019, 23:44Ik zie ook best dat Sablikova niet het meest gangbare lichaam heeft (ook in het schaatsen heb je overigens meer scharminkels, alleen niet zo succesvol), het enige wat ik niet zie is de relevantie daarvan. Het werkt voor haar (al jarenlang), en dat lijkt mij toch het enige criterium wat telt. Sport moet niet om uiterlijk draaien, maar om prestaties. Of zou Sablikova een beter uithangbod voor het schaatsen zijn als ze 10kg zwaarder en 3 seconde per ronde langzamer over het ijs gaat?
Ze promoot in elk geval niet de meest gezonde lichaamsverhoudingen, om het zacht uit te drukken. Ik geloof best dat Sablikova het van efficiency moet hebben, maar dan nog vind ik haar benen, dijen en billen te dun voor een topschaatsster.
WizardOfOss schreef: 13 apr 2019, 23:44Maar goed, als ik jou goed begrijp had de allereerste vraag van de NOS aan Kjeld Nuis direct na zijn WR moeten zijn wat zijn mening was over de kwesties uit dat interview?
Helaas zal Dione 'ik-weet-niks-van-sport-maar-zit-hier-vanwege-mijn-looks' de Graaff dat nooit vragen. Ik zou het een meer kritische houding toejuichen. Zeker als diezelfde Nuis belachelijk wordt gemaakt bij DWDD, omdat hij een keer uitvalt naar een official en Sven Kramer door de sportmedia afgeschreven wordt na het missen van het podium. Het mag nu duidelijk zijn, ik houd niet van een zwart/wit-benadering. Geen opportunistische halleluja-stemming dan wel sensatie-journalistiek.
WizardOfOss schreef: 13 apr 2019, 23:44Ik vind het overigens wel bijzonder dat jij zegt nooit naar schaatsen te kijken, maar wel exact weet wat er in de uitzendingen al dan niet ter sprake is gekomen :?
Om op de hoogte te zijn hoef je het ook niet te volgen. Zo zit Mark Tuitert tegenwoordig ook overal en nergens.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

Dan ben ik toch benieuwd hoe jij überhaupt nog naar darten kan kijken. Daar lijkt toch een duidelijke consensus over wat een typisch dartslichaam is, maar of ze daarmee nu de meest gezonde lichaamsverhoudingen promoten....

En nieuwsflash: Dione doet niet de interviews op het ijs direct na de race. Sterker nog: ze komt haar hokje met Ritsma, Wennemars en/of Tuitert niet uit. Daarnaast zou ik het juist beschamend vinden als ze te pas en te onpas dergelijke randzaken laten prevaleren boven de prestatie zelf. Voor alles is een tijd en plaats. Op het moment dat de prestaties geleverd worden toch uitsluitend over doping en andere problemen willen praten is wat mij betreft juist sensatiejournalistiek.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 14 apr 2019, 01:31Dan ben ik toch benieuwd hoe jij überhaupt nog naar darten kan kijken. Daar lijkt toch een duidelijke consensus over wat een typisch dartslichaam is, maar of ze daarmee nu de meest gezonde lichaamsverhoudingen promoten....
Nogal een open deur. De vetzakken zijn uiteraard geen reclame voor een gezond lichaam, maar binnen darts is de verandering duidelijk ingezet. Jij volgt het toch ook? De dikke darters hebben dan nog in elk geval iets gemeen hetgeen ik niet kan zeggen over Sablikova en Wüst. Wereld van verschil!

Trouwens, veel vechtsporters zoals Rico Verhoeven (BMI >30) en judoka's zijn technisch gezien ongezond dik, maar hebben een lichaam dat passend is voor hun sport. Sablikova niet. Is het nu een beetje duidelijk of haal je er nog een sport bij? ;)
WizardOfOss schreef: 14 apr 2019, 01:31En nieuwsflash: Dione doet niet de interviews op het ijs direct na de race. Sterker nog: ze komt haar hokje met Ritsma, Wennemars en/of Tuitert niet uit. Daarnaast zou ik het juist beschamend vinden als ze te pas en te onpas dergelijke randzaken laten prevaleren boven de prestatie zelf. Voor alles is een tijd en plaats. Op het moment dat de prestaties geleverd worden toch uitsluitend over doping en andere problemen willen praten is wat mij betreft juist sensatiejournalistiek.
Ben jij van mening dat de Nederlandse sportjournalistiek voldoende aandacht heeft voor de dopingschandalen? Het is wegkijken, wegkijken en nog eens wegkijken. Bij het schaatsen doet de sympathieke Tuitert even het woord en ontkent alles en we gaan over tot de orde van de dag. Nee hoor, wij niet hoor! Dat doen wij niet! Sinds Michael Boogert neem ik de uitlatingen van Nederlandse topsporters met duizenden korrels zout.

Even weer de NOS bashen. Live de EK-finale van Epke tonen schijnt niet te kunnen. Een klassieker van dé dopingsport gaat blijkbaar voor, maar nu zie ik zijn finale twee keer in minder dan een uur. Wie is verantwoordelijk voor deze onlogica? :bonk:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 14 apr 2019, 18:29....maar hebben een lichaam dat passend is voor hun sport. Sablikova niet.
Dus eigenlijk zeg je hiermee dat Sablikova met een "passend" schaatslichaam nog veel sneller zou zijn geweest? Poeh, dan had de rest helemaal voor spek en bonen mee gedaan....
ViveLaFrance schreef: 14 apr 2019, 18:29Ben jij van mening dat de Nederlandse sportjournalistiek voldoende aandacht heeft voor de dopingschandalen?
Weet je, ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Ik kijk graag sport. Jij kijkt graag naar geleuter over sport. Het is maar net waar je interesse ligt.

Maar als er echt stront aan de knikker is lijkt het me niet van journalisten afhankelijk om dat boven tafel te krijgen. Daar zijn allerhande instanties voor. En daarbij: stel dat het hele Nederlandse schaatsen aantoonbaar één grote dopingbende zou zijn, denk je dan niet dat er buiten ons land wat partijen belang zouden hebben om de onderste steen boven te krijgen?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 14 apr 2019, 23:02Dus eigenlijk zeg je hiermee dat Sablikova met een "passend" schaatslichaam nog veel sneller zou zijn geweest? Poeh, dan had de rest helemaal voor spek en bonen mee gedaan....
Of Sablikova mag blij zijn dat Wüst niet zo houdt van de anorexia-look.
WizardOfOss schreef: 14 apr 2019, 23:02Weet je, ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Ik kijk graag sport. Jij kijkt graag naar geleuter over sport. Het is maar net waar je interesse ligt.
Goh, wegduiken is jou ook niet vreemd :clap: Sowieso een rare reactie van iemand die nooit sport.
WizardOfOss schreef: 14 apr 2019, 23:02Maar als er echt stront aan de knikker is lijkt het me niet van journalisten afhankelijk om dat boven tafel te krijgen. Daar zijn allerhande instanties voor. En daarbij: stel dat het hele Nederlandse schaatsen aantoonbaar één grote dopingbende zou zijn, denk je dan niet dat er buiten ons land wat partijen belang zouden hebben om de onderste steen boven te krijgen?
Armstrong werd toch ook niet meteen ontmaskerd? Overigens zeg ik niet dat het Nederlandse schaatsen bol staat van de doping, dat is weer jouw zwart/wit-houding in aanloop naar een vraag. Ik stel alleen vast dat de betrokkenen snel wegduiken als er over doping in Nederland wordt gesproken.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 18 apr 2019, 00:50Sowieso een rare reactie van iemand die nooit sport.
Mag ik vragen welke vorm van topsport jou dan tot dé ervaringsdeskundige hier op het forum maakt?

Het blijft toch bijzonder dat iemand die zegt nooit schaatsen te kijken geen kans onbenut laat om de sport op welke manier dan ook af te serveren.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 18 apr 2019, 01:49Mag ik vragen welke vorm van topsport jou dan tot dé ervaringsdeskundige hier op het forum maakt?
Goh, je zou ook eens niet de overdrijving zoeken ;)

Tja, ik heb een andere invalshoek als ongetrainde (lees: nooit les gehad) amateurtennisser met ervaring op landelijk niveau en daarnaast een studieachtergrond op het gebied van sportpsychologie en bewegingswetenschappen. Of lees jij ook wetenschappelijke artikelen over sportmedische begeleiding? Of inspanningsfysiologie?
WizardOfOss schreef: 18 apr 2019, 01:49Het blijft toch bijzonder dat iemand die zegt nooit schaatsen te kijken geen kans onbenut laat om de sport op welke manier dan ook af te serveren.
Jij bent toch ook weleens negatief over VAG waar jij niks mee hebt? Anders is 'Purankugasu' dat wel op AW ;)

Alsof je er trouwens aan ontkomt in Nederland :puh: Op bepaalde nummers tijdens de OS na kijk ik inderdaad niet naar schaatsen, maar als er geen nietszeggend evenement op tv is dan wordt er wel over geluld in de talkshows. Het gaat vriezen mensen! -1 nog wel! Elfstedentocht??? :lol: Dergelijke kleinburgerlijkheid vind ik vermakelijk en typerend voor het overwaarderen van de sport. Mag je in Nederland niet zeggen, want kom niet aan ons heilige schaatsen :angel:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie