Opel Corsa

De nieuwe modellen worden hier besproken
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Opel Corsa

Bericht door ViveLaFrance »

De nieuwe Opel Corsa laat zich zien. Generatie zes gebruikt PSA-techniek en volgt logischerwijs de verwante Peugeot 208 in het aanbieden van een elektrische variant. De Corsa-e beschikt over hetzelfde accupakket van 50 kWh waarmee 340 kilometer gereden kan worden.

https://i.imgur.com/ItVkpIb.jpghttps://i.imgur.com/oQc3Y6j.jpg
https://i.imgur.com/gc5MO9Y.jpghttps://i.imgur.com/Om2D8hy.jpg
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Opel Corsa

Bericht door ViveLaFrance »

Leuke auto :) Duidelijk anders dan de 208.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Opel Corsa

Bericht door WizardOfOss »

ik moet hem toch eerst nog eens in het echt zien, vooral de neus heeft op de plaatjes een wel erg hoog Photoshop-gehalte. En net als de 208 lijkt ie op de foto's ietwat eigenaardig geproportioneerd, wat ze vanuit bepaalde hoeken eerder het aanzien van een A dan een B-segmenter geeft. Eens zien hoe dat in werkelijkheid is.

Desondanks wil ik ook zeker niet te kritisch zijn, want alles bij elkaar is het toch een leuke verschijning, en sowieso een enorme vooruitgang ten opzichte van het huidige model. En inderdaad, PSA laat toch maar mooi even zien dat delen van een platform niet tot suffe eenheidsworst hoeft te leiden. En nu maar hopen dat veel kopers deze kleurencombinatie durven bestellen....

Het interieur vind ik dan wel teleurstellend, zeker vergeleken met de 208. Maar dat zal ergens ook wel bewust zijn, juist om met beide modellen een zo breed mogelijk publiek te bedienen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Opel Corsa

Bericht door Martin »

Nog wel een beetje wennen dat Opel een Franse eigenaar heeft. Hier ook benieuwd hoe hij er in het echt uit gaat zien.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Opel Corsa

Bericht door ViveLaFrance »

FCA wil ook al samenwerken met (lees: gered worden door) de Fransen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Opel Corsa

Bericht door Martin »

ViveLaFrance schreef: 28 mei 2019, 22:30 FCA wil ook al samenwerken met (lees: gered worden door) de Fransen.
Met Renault alweer van de baan. Wat een cowboys. Dachten ze dat het in een namiddag was geregeld of zo? :no:
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Opel Corsa

Bericht door ViveLaFrance »

FCA heeft vooral onderschat dat Renault aan Nissan is gelinkt en de Fransen natuurlijk niet over een nacht ijs gaan.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Opel Corsa

Bericht door WizardOfOss »

Ik vraag me ergens ook af wat, behalve een stuk extra volume, FCA te bieden heeft aan Renault-Nissan(-Lada-Mitsubishi + goede maatjes met Mercedes). Hooguit een stukje toegang tot de Zuid-Amerikaanse markt wat ze nu volgens mij maar beperkt hebben?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Opel Corsa

Bericht door ViveLaFrance »

Renault en Nissan zijn voldoende aanwezig in Zuid-Amerika. Misschien zou FCA met Lancia en Maserati meer ruimte bieden voor een volwaardig topmerk dat mondiaal kan worden ingezet? Infiniti is geflopt in Europa en staat elders ook te dicht op Nissan.

FCA zou natuurlijk baat hebben bij de kennis op het gebied van elektrisch rijden.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Opel Corsa

Bericht door WizardOfOss »

Lancia lijkt me inmiddels welhaast onmogelijk te reanimeren, en op voor het merk nieuwe markten denk ik dat de slechte reputatie uit het verleden de levering van de eerste auto's ruim voor zal zijn. Maserati zit inderdaad wel in een deel van de markt waar Infiniti het niet trekt, maar ook die zie ik niet uitgroeien tot een echte grote speler. Maar wellicht nog het interessantst zou dan denk ik een samenwerking tussen Alfa en Infiniti zijn, door hun vergelijkbare marktposities zijn er volop mogelijkheden om techniek te delen en zo elkaar aan een groter volume te helpen. Alfa is dan in hier in Europa bij uitstek het merk wat met een bredere modellenlijn toch aardig zou kunnen groeien. En dan alleen maar hopen dat Infiniti hier dusdanig onbekend is gebleven dat een Alfa met de nodige Infiniti-genen niet direct als een Arna II gezien wordt :clown:

Maar ik zou bijna het kroonjuweel van FCA vergeten: Jeep. Misschien geen topmerk in de traditionele zin, maar het merk zit wel flink in de lift en in deze door SUV's gedomineerde tijden is het natuurlijk een ijzersterke naam om in je portefeuille te hebben. En waar met de juiste modellen een leuk stuk van de taart in de hogere segmenten hier in Europa mee te pikken zou moeten zijn. Wat Land Rover kan zou Jeep ook moeten kunnen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie