Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nu heb ik het zelf door m'n trip naar Keulen allemaal pas achteraf meegekregen, maar het feit dat het definitieve oordeel pas uren na afloop kon worden gegeven helpt natuurlijk ook niet mee. En sowieso vraag ik me dan af: als je na het zien van een paar herhalingen niet meteen kan oordelen dat een coureur fout zou zitten, ben je dan sowieso niet heel erg aan het :antf: ?

Het lijkt haast wel alsof ze vergeten zijn waarom er straffen zouden moeten worden uitgedeeld: om excessen tegen te gaan. Opzettelijk iemand van de baan af rossen, danwel krankzinnige kamikaze-acties. Nu loop je bij elk pietepeuterig momentje al het risico op een tijdstraf, wat écht racen haast onmogelijk maakt. Want waar geracet wordt zullen nu eenmaal foutjes gemaakt worden.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Weergoden :worshippy:

Max :worshippy:

De hele race en het uiteindelijke podium :worshippy:

Gasly :no:

Mercedes :lol:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Lijkt de Tour de France wel waar het eindklassement ook door weersomstandigheden werd bepaald. Topsport of kermis?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

De kritiek op de tour kan ik begrijpen, al zie ik ook niet hoe ze het anders hadden kunnen oplossen. En het blijft desondanks de leukste tour in jaren, al lag dat meer aan Alaphilippe dan aan het weer.

Maar in de F1 was het toch vooral een kwestie van wie zich het best kom omgaan met de wisselende maar wel voor een ieder gelijke omstandigheden. En dan zijn er vandaag toch een paar flink door het ijs gezakt...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Geweldige middag gehad weer. Uiteindelijk kun je amper navertellen hoe het is gelopen. De coureurs en teams zelf lukt dat niet eens. Wat een achtbaan. Ook een mooie revanche van Vettel op vorig jaar en de problemen in dit seizoen.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 28 jul 2019, 20:21De kritiek op de tour kan ik begrijpen, al zie ik ook niet hoe ze het anders hadden kunnen oplossen. En het blijft desondanks de leukste tour in jaren, al lag dat meer aan Alaphilippe dan aan het weer.
Op Maarten Ducrot en Johan Derksen na vond iedereen het de juiste keuze, maar dit neemt niet weg dat Alaphilippe en anderen behoorlijk zijn benadeeld door de gang van zaken. De uitslag van een etappe wordt abrupt bepaald door externe factoren die tegenwoordig toch redelijk zijn te voorspellen. Volgende keer toch een kleine omweg en eventueel een herstart overwegen?
WizardOfOss schreef: 28 jul 2019, 20:21Maar in de F1 was het toch vooral een kwestie van wie zich het best kom omgaan met de wisselende maar wel voor een ieder gelijke omstandigheden. En dan zijn er vandaag toch een paar flink door het ijs gezakt...
Net als in het wielrennen is het de vraag is of je als saaie F1, deze kwalificatie komt tegenwoordig veelvuldig uit de sport, afhankelijk wilt zijn van het weer om het interessant te maken. Nog los van de coureurs dus. Uiteraard top van Verstappen om weer te winnen. Ik las dat hij een aantal tactische keuzes maakte, doet-ie altijd wel goed :clap:

Ook al zijn de omstandigheden voor iedereen gelijk, een regenrace heeft natuurlijk weinig met racen te maken. Het komt op mij over als een soort racen op eilandjes hetgeen de uitslag goed weergeeft. Iedereen was bezig met zichzelf in plaats van met racen tegen anderen. En dit is tegenwoordig al zeldzaam in de F1.

De euforie omtrent regenraces begrijp ik dan ook nooit. Bij Ziggo gaan ze altijd uit hun dak, omdat het in het voordeel is van Max. Ik hekel Nederlandse media die hem als een regencoureur zien.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 28 jul 2019, 22:36De uitslag van een etappe wordt abrupt bepaald door externe factoren die tegenwoordig toch redelijk zijn te voorspellen. Volgende keer toch een kleine omweg en eventueel een herstart overwegen?
Dat er mensen benadeeld waren, absoluut. Maar in de bergen kan het weer soms verraderlijk zijn, en had niemand zien aankomen hoe erg het zou worden. En in de bergen is een korte omweg, geschikt voor een heel peloton plus bijbehorende karavaan ook niet altijd voorhanden. En met een herstart met alleen nog een klim voor de boeg was Alaphilippe zeker niet geholpen.

Als ze dan iets anders hadden moeten dan dan zou ik voorgesteld hebben om de laatste etappe nóg verder in te korten en er een pure klimtijdrit van te maken. Niks tactiek meer, gewoon om het hardst naar de streep knallen. Was Alaphilippe nog steeds kansloos geweest, maar dan hadden de klimmers die hun krachten de dag ervoor hadden gespaard voor de slotklim toch nog een herkansing gehad.
ViveLaFrance schreef: 28 jul 2019, 22:36Ook al zijn de omstandigheden voor iedereen gelijk, een regenrace heeft natuurlijk weinig met racen te maken. Het komt op mij over als een soort racen op eilandjes hetgeen de uitslag goed weergeeft. Iedereen was bezig met zichzelf in plaats van met racen tegen anderen. En dit is tegenwoordig al zeldzaam in de F1.
Regenracen neemt de uitspraak "to finish first, you first have to finish" tot de extremen. Het is in listige omstandigheden overleven, maar uiteraard moet je toch ook nog de gang erin weten te houden. En aan gevechten op de baan toch geen gebrek vandaag.
ViveLaFrance schreef: 28 jul 2019, 22:36De euforie omtrent regenraces begrijp ik dan ook nooit. Bij Ziggo gaan ze altijd uit hun dak, omdat het in het voordeel is van Max. Ik hekel Nederlandse media die hem als een regencoureur zien.
Volgens mij gaat dat al veel verder terug, zolang ik al F1 kijk loopt iedereen te juichen als het regent. Het levert nu eenmaal altijd spektakel op. Ineens maakt het geen bal meer uit of je in een snelle auto zit of niet, de coureur maakt het verschil. En of Max een uitgesproken regencoureur is? Misschien wel, misschien niet. Maar het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat Verstappen een racer pur sang is, en dat zijn wel de types die in de regen meestal komen bovendrijven.

Ik moet dan toch ook altijd terugdenken aan de GP op Donnington Park '93, waar Senna in de toen zeer matige McLaren-Ford uitblonk en Prost in de schier onverslaanbare Williams finaal door het ijs zakte. Zijn record van 7 pitstops in één race schijnt nog steeds te staan. Tenzij het vandaag verbroken is wellicht, ik ben de tel kwijt geraakt...

En ik vrees ook een beetje voor Gasly, dit zou toch bij uitstek een kans zijn geweest voor hem om te laten zien dat ook hij in die RB thuishoort. Maar zowel Kvyat als Albon hebben zich vandaag toch overtuigender laten zien. Ik voel toch weer een ruil aankomen....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Jammer, geen drie op een rij. Dankzij een net iets slimmere tactiek van Mercedes, en vooral een ontketende Hamilton die na z'n zeperd vorige week nu weer liet zien uit welk racehout hij gesneden is. Denk ook niet dat als ze dezelfde strategie hadden gevolgd het anders was gelopen, er was domweg geen houden aan. Niet het gehoopte resultaat, wel een mooie race.

En wat is er toch bij Ferrari aan de hand....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Er zat al Engeland tussen met plek 5 ;) . Lijkt mij echter ook niet dat een andere strategie een ander resultaat had gegeven.
Op zich kan ik Hamilton zo wel waarderen. Toch moet hij weer een opmerking maken, dat hij agressiever zou rijden als het onderling om het kampioenschap ging. Waarom nou weer?
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Oeps, vaudtje. De tijd gaat ook zo hard...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie