Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Duel 657: makkelijke keuze, absoluut de Bentley. Ondanks een stevige dosis Duitse genen laat die toch maar even zien dat stijlvolle chique een kunst is die Engelsen wel en onze oosterburen niet beheersen.

Duel 658: oef, dit is wel een knap onmogelijke keuze, want even afgezien van de bakbeesten van Jan de Rooij zijn dit toch wel twee van de gaafste deelnemers ooit aan de Dakar geweest. Maar hoe fantastisch zo'n bizar opgepompte 205 ook is, ik ga nu toch voor de 959. Een Porsche die knalhard over ruig terrein kan, tegenwoordig mag dat dan eerder regel dan uitzondering zijn, destijds was dat toch wel echt sensationeel....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

657: met tegenzin de BMW. Het M-jasje hoeft voor mij niet, maar ik vertrouw erop dat hij geweldig rijdt. De Continental GT lost its mojo.

658: apart vergelijk tussen twee succesvolle Dakar-deelnemers. Ik kies de buggy-achtige Peugeot. De Porsche lijkt in deze uitvoering meer op een toerwagen met grote wielen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Even door de wasstraat, de vering een standje lager, en kijk wat we hebben:

Afbeelding

:clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin »

De BMW toch voor mij en de 959.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

BMW (54%, 28 uit 52, 10x gelijk, 94 ptn) herovert de koppositie in het puntenklassement na een 2-1 zege op Bentley (29%, 2 uit 7, 2x gelijk, 8 ptn).
Porsche (31%, 8 uit 26, 4x gelijk, 28 ptn) blijft ongeslagen in klassieke duels (5x winst, 2x gelijk) door Peugeot (42%, 22 uit 52, 5x gelijk, 71 ptn) te verslaan: 2-1.

Duel 659: Citroën C2 VTS (2004-2008) vs. Fiat Panda 100HP (2006-2010) vs. Ford SportKa (2003-2008)

https://i.imgur.com/N6nNVQ8.jpghttps://i.imgur.com/Fevy1kB.jpg
https://i.imgur.com/qVjtpb5.jpg

Duel 660: Audi A6 vs. Lexus ES

https://i.imgur.com/lfp9DYb.jpghttps://i.imgur.com/Zl5FDQA.jpg
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

659: de Panda, een leuke gooi-en-smijt auto voor weinig geld.

660: op de enorme muil en het chaotische Toyota-interieur na gaat mijn voorkeur naar de Lexus. Toch een moderner product. De A6 heeft betere tijden gekend. Sowieso vertrouw ik Audi alleen al vanwege de bizarre naamgeving niet meer :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

659: lastige keuze, want alledrie erg leuk. Op onderstel-reputatie de SportKa.

660: lastige keuze, want ik vind het allebei niks. De Audi is te Oudi, en de ES blijf ik na de GS toch in alle opzichten een stap terug vinden. En qua uiterlijk heb ik met de neus dan niet zo'n problemen, maar met de achterkant met dat knullige spoilertje des te meer. Het komt op mij teveel over als een opgeleukte Camry, en dat is toch een klasse lager. Het kost me echt wat moeite, maar ik ga hier toch voor de A6.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin »

De Panda zal de beste keus, de Ka de beste wegligging, maar ik kies de C2. Wat uiterlijk betreft misschien wel het eigenzinnigst.
Verder de Audi. Japans blijft toch vaak lastig voor mij. Enkele uitzonderingen daar gelaten.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Voor de tweede keer eindigt een driestrijd in een gelijkspel: 1-1-1. Citroën (52%, 24 uit 46, 10x gelijk, 82 ptn) heeft nu het record van tien remises in handen. Fiat (13 uit 43, 6x gelijk, 45 ptn) ziet topscorer Panda het tiende punt pakken en staat net als Ford (16 uit 54, 8x gelijk, 56 ptn) op 30% winst.
Audi (23%, 11 uit 48, 4x gelijk, 37 ptn) haalt de derde zege binnen na vier duels met Lexus (27%, 7 uit 26, 5x gelijk, 26 ptn): 2-1. Drie verschillende generaties kunnen niet voorkomen dat de ES het slechtst presterende model is van de Japanse fabrikant.

Duel 661: Alfa Romeo 156 GTA (2001-2005) vs. Rover 75 4.6 V8 (2003-2005)

https://i.imgur.com/sQrr17v.jpghttps://i.imgur.com/J0mriUT.jpg

Duel 662: Hyundai Atos Multi (1997-2002) vs. Suzuki Wagon R+ (1997-2000)

https://i.imgur.com/FZED7f3.jpghttps://i.imgur.com/PJSVRFB.jpg
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 08 aug 2019, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

661: ik zou de MG ZT met diezelfde V8 een logischer tegenstander gevonden hebben, en die zou me ook serieus aan het twijfelen hebben gebracht. Want nog steeds een heerlijke auto om te zien, en hé, een old school V8 met achterwielaandrijving, wat wil een mens nog meer? Maar hoewel het in basis uiteraard dezelfde auto is mist hij in Rover-gedaante die aantrekkingskracht, en is het vooral een opmerkelijke rariteit. En als daar dan zo'n 156 tegenover staat, tsja. Ook na twee decennia blijft dit toch een ongehoorde schoonheid, een nagenoeg perfect ontwerp met proporties die tegenwoordig onmogelijk zouden zijn. En uiteraard met die legendarische V6 voorin.

662: allereerst, kloppen de genoemde jaartallen wel bij de foto? Volgens mij is de getoonde Wagon R+ maar tot 2000 zo geleverd, daarna kwam het tweede, iets minder hoekige model welke ook als Opel Agila verkocht werd.

Maar uitgaand van de modellen op de foto's zonder meer de Wagon R+. Geen van beide modellen zou ik op enigerlei wijze aantrekkelijk willen noemen, maar als het dan toch vierkant moet, dan ook all the way. En ik heb ze in Japan ook met overdreven dikke spoilerkits gezien die er een ronduit komisch ding van maken. De Atos in deze gedaante is gewoon niet om aan te gluren, als Spirit was hij dan toch stukken beter te verteren.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie