Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 28 jul 2019, 23:27En met een herstart met alleen nog een klim voor de boeg was Alaphilippe zeker niet geholpen.
Men had de tijdsverschillen kunnen aanhouden die gebruikt werden voor de uitslag en de wielrenners laten starten zoals ook gebeurt bij een tijdrit. Hoe begrijpelijk, het abrupt afbreken van een wedstrijd was oneerlijk voor de renners.
WizardOfOss schreef: 04 aug 2019, 17:20En wat is er toch bij Ferrari aan de hand....
Ach, minuutje afstand en toch het podium halen met P4 als bonus. Zo ziet de FIA het graag toch?
Martin schreef: 05 aug 2019, 23:22Op zich kan ik Hamilton zo wel waarderen.
Ik heb niks met Hamilton. Te gemaakt, te veel show. Uitstekende coureur natuurlijk, maar ik vond een Häkkinen en Rosberg meer klasse uitstralen.
Martin schreef: 05 aug 2019, 23:22Toch moet hij weer een opmerking maken, dat hij agressiever zou rijden als het onderling om het kampioenschap ging. Waarom nou weer?
Dat snap ik dan wel weer. Hij zal toch meer gefocust zijn als het er echt om gaat.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

ViveLaFrance schreef: 08 aug 2019, 22:19
Martin schreef: 05 aug 2019, 23:22Op zich kan ik Hamilton zo wel waarderen.
Ik heb niks met Hamilton. Te gemaakt, te veel show. Uitstekende coureur natuurlijk, maar ik vond een Häkkinen en Rosberg meer klasse uitstralen.
Natuurlijk is het gewoonlijk te gemaakt en te veel show. Daarom gebruikte ik het woordje "zo". Nu kwam het mij echt over dat hij er voor had moeten werken. Enige tijd geleden zei hij nog dat een F1 auto te makkelijk was om mee te rijden. Nu was zijn eerste reactie dat hij behoorlijk vermoeid was en zo zag hij er ook uit.. Daarna nog een korte omhelzing met Verstappen. Daar leek mij niks gespeeld aan.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 08 aug 2019, 22:19Men had de tijdsverschillen kunnen aanhouden die gebruikt werden voor de uitslag en de wielrenners laten starten zoals ook gebeurt bij een tijdrit. Hoe begrijpelijk, het abrupt afbreken van een wedstrijd was oneerlijk voor de renners.
Had gekund, maar dan blijft staan dat Alaphilipe dan alleen nog maar zwaarder was benadeeld. Op de zware klims was het voor hem een kwestie van zolang mogelijk aanhaken en anders de schade beperken (wat hem de laatste paar dagen duidelijk minder goed afging dan eerder in de Pyreneeën), en dan in de afdaling weer aansluiten of zelfs winst pakken. Die geschrapte afdaling was voor hem juist cruciaal.
ViveLaFrance schreef: 08 aug 2019, 22:19Ach, minuutje afstand en toch het podium halen met P4 als bonus. Zo ziet de FIA het graag toch?
Zou Ferrari niet genoeg meer betalen om gematst te worden :clown:

Maar zonder gekheid, zouden Mercedes en RB nu zoveel sneller zijn geworden of zou het probleem van Hockenheim toch nog een rol spelen...
ViveLaFrance schreef: 08 aug 2019, 22:19... maar ik vond een Häkkinen en Rosberg meer klasse uitstralen.
Rosberg, wie was dat ook alweer? :clown:

Häkkinen is uiteraard wel een klasse apart.

Nee, ik zal ook nooit een fan worden van Hamilton met al z'n maniertjes en gejank, maar rijden kan hij wel. En ik had toch de indruk dat hij er eindelijk ook weer eens echt lol aan had beleefd. Het eerste duel was toch even op het scherpst van de snede, en weliswaar stelde het uiteindelijke inhalen dan niks meer voor, maar de serie ronden die daaraan vooraf gingen waren toch wel serieus indrukwekkend. Natuurlijk profiteerde hij maximaal van het feit dat de strategie van RB faalde en Verstappen zonder banden zat, maar ronde na ronde op toch al niet meer helemaal frisse medium-banden ronderecords rijden is toch wel even wat. (Uiteraard pakte Max dat uiteindelijk toch nog wel af, maar dat kon ook alleen maar omdat hij met verder niks meer te winnen of verliezen nog rustig even naar de softs kon wisselen.)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nou, F1 is soms net voetbal: hoe harder het team roept dat ze nog vertrouwen in iemand hebben, hoe nabijer het einde. Zoals Gasly vandaag gemerkt heeft.

Eerlijk is eerlijk: ik denk dat niemand verrast zal zijn dat hij z'n stoeltje in de RB (voorlopig?) moet opgeven. Dat hij Verstappen niet meteen alle hoeken van de baan laat zien, prima, daar zal ook binnen het team niemand op gerekend hebben. Maar de afstand was domweg veel te groot, en geen moment heeft Gasly de indruk gewekt echt aan te kunnen haken. En dan denk ik dat het ook in zijn eigen voordeel is om nu even onder die druk uit te zijn, en bij TR z'n vorm weer terug te vinden. Want racen kan hij uiteraard zeker wel.
(en laten we wel zijn: hij heeft altijd nog anderhalf keer zoveel punten behaald als Kvyat en Albon tezamen)

Maar dan toch wel de grote verrassing: niet Kvyat neemt zijn plaats over, maar Albon, met slechts 11 races op z'n CV. Volgens RB zou hij nu de kans krijgen omdat dan alle vier de coureurs voor beide teams gereden zouden hebben, en zo een keuze voor volgend jaar gemaakt kan worden. Ergens zou het mij echter niet verbazen als Kvyat bedankt heeft voor de rest van het seizoen, nu een tegenvallende invalbeurt in de RB naast een Verstappen in topvorm zou weleens het einde van z'n RB-carrière kunnen betekenen, terwijl hij in de TR net weer enigszins herboren lijkt.

Voor Albon gaat allemaal zo wel heel erg snel, en ik ben dan ook zeer benieuwd wat hij in de RB klaar kan spelen. Hij is nog wel een echte rookie, die regelmatig leuke dingen laat zien maar dat nog (te) weinig weet om te zetten in resultaten. Ik denk dan ook niet dat hij wél de zo gewenste punten voor het constructeurskampioenschap binnen zal halen, maar ik verwacht dat hij zich toch meer in de kijker zal weten te rijden dan Gasly en hopelijk een paar keer weet te verrassen met een goed resultaat.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Albon lijkt vrij snel te leren. Ik vermoed dat dat de belangrijkste reden was om voor hem te kiezen. Bij Gasly leek er geen verbetering te zijn. Albon heeft overigens ook een paar klappers gemaakt. Recent nog.
Er zijn geruchten dat Ferrari Kvyat wel liet gaan, maar dat hij dan niet het eerste jaar naar het hoofdteam mocht. Geen idee of dat klopt en of hij anders wel tussentijds zou willen overstappen.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 08 aug 2019, 22:55Had gekund, maar dan blijft staan dat Alaphilipe dan alleen nog maar zwaarder was benadeeld.
Kruiswijk denkt daar vast anders over met een afsluitende klim.

Punt is dat de uitslag abrupt werd bepaald hetgeen vast volgens de regels is, maar waardoor bepaalde deelnemers worden bevoordeeld en anderen benadeeld. Tja, dan vind ik dat het wielrennen nog een stap hoort te maken als sport, zodat externe factoren niet de einduitslag kunnen beïnvloeden.
Martin schreef: 12 aug 2019, 22:58Bij Gasly leek er geen verbetering te zijn.
De vervanging heeft nog lang geduurd naar mijn mening. Hopelijk krijgt Vertappen nu weer te maken met interne concurrentie. Alleen maar goed voor het team en de sport, want daar ontbreekt het toch behoorlijk aan hetgeen een vertekend beeld oplevert wat betreft prestaties.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 24 aug 2019, 22:07Tja, dan vind ik dat het wielrennen nog een stap hoort te maken als sport, zodat externe factoren niet de einduitslag kunnen beïnvloeden.
Daar hebben ze een oplossing voor: baanwielrennen ;)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

De Vuelta is nog maar net begonnen of externe factoren bepalen al weer het klassement. Kruijswijk en Roglic op 40 seconden, doordat een buurtbewoner met water zit te kloten. Aru op ruim een minuut. Hier dan helaas geen adequaat ingrijpen van de wedstrijdleiding.

De vervanging van Gasley heeft misschien nog lang geduurd. Als je van te voren zegt, dat het eigenlijk te vroeg is en minimaal een half jaar duurt om te wennen, kun je moeilijk eerder wisselen. Ook omdat er geen andere coureur beschikbaar is, die een zekerheidje is.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Allereerst uiteraard een triest weekend in Spa door het verongelukken van Anthoine Hubert in de F2. Wat toch maar weer aantoont dat je ondanks alle maatregelen het racen nooit 100% veilig zal kunnen maken. Wel mooie eerbetonen van zowel de teams en coureurs als de fans tijdens de race.

Maar dan de race zelf. Sneu voor de vele Oranje-supporters langs de baan die voor het merendeel Max niet echt racend voorbij hebben zien komen, maar voor de neutrale toeschouwer was het toch wel een lekkere. Slechte start van Verstappen waarna hij zichzelf in feite direct klemreed in La Source, Kimi viel hier toch weinig kwalijk te nemen. Mooie verdiende eerste overwinning van Leclerc (en ook leuk weer eens een nieuw volkslied te horen), al leek Hamilton het toch nog even spannend te gaan maken. Sterke race ook van Norris met een sneu voortijdig einde. Albon die zich direct op een manier liet zien waar Gasly nooit in is geslaagd (die inhaalactie bij Ricciardo!), als hij dit de komende races weet te herhalen geef ik hem toch goede kansen voor volgend seizoen. Diezelfde Galsy leek zich ondertussen in de Toro Rosso toch ook weer een stuk beter thuis te voelen, die was ook gewoon lekker aan het racen.

Waar ik me overigens wel aan stoorde was de sponsoring op Spa: zeer opzichtig Johnnie Walker. Eigenlijk sowieso toch vreemd dat de ooit zo overheersende tabaksreclame totaal in de ban is gedaan, maar niemand moeite heeft met alcohol. Maar los daarvan, dat zelfs de bokalen een 100% sponsorproduct worden gaat toch wel heel ver. Het is zeker niet voor het eerst, maar ik heb het toch zelden in deze mate gezien.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

De trieste gebeurtenis van gisteren is voor de reden waarom ik er moeite mee heb dat de F1 zo groot wordt. Bedrijven, groepen en families maken er een uitje van zonder te beseffen dat het op de baan gruwelijk mis kan gaan. Gelukkig komt dat zelden voor en misschien is het een overmatige bezorgdheid van mijn kant.
Een gedeelte van de relatief nieuwe formule 1 bezoekers zochten overigens na 1 ronde de auto al weer op om naar huis te gaan. Want ja, Max was al klaar. Dan vond ik het mooier om te horen dat er gejuicht werd voor Albon. Albon komt bescheiden over voor de camera, maar op de baan gaat hij het duel aan. De gun factor is alleen maar groter geworden.

De drank met sport combinatie ben ik ook niet zo'n voorstander van. Bij Ziggo doen ze helemaal of dat drank er bij hoort. Formule 1 café met constant bier en ook crashen in de keuken is meer zuipen dan eten. Dan hebben we nog de diverse mensen daarnaast die doen of er niks zonder drank kan. Die vragen aan topsporters of ze alles met (overmatig)drank vieren. Bijvoorbeeld Plooij aan Norris. Die jongen is net 18 en topsporter. Dan heb je het echt niet begrepen.
Stap eens op de fiets
Plaats reactie