ViveLaFrance schreef: ↑08 aug 2019, 22:19Men had de tijdsverschillen kunnen aanhouden die gebruikt werden voor de uitslag en de wielrenners laten starten zoals ook gebeurt bij een tijdrit. Hoe begrijpelijk, het abrupt afbreken van een wedstrijd was oneerlijk voor de renners.
Had gekund, maar dan blijft staan dat Alaphilipe dan alleen nog maar zwaarder was benadeeld. Op de zware klims was het voor hem een kwestie van zolang mogelijk aanhaken en anders de schade beperken
(wat hem de laatste paar dagen duidelijk minder goed afging dan eerder in de Pyreneeën), en dan in de afdaling weer aansluiten of zelfs winst pakken. Die geschrapte afdaling was voor hem juist cruciaal.
ViveLaFrance schreef: ↑08 aug 2019, 22:19Ach, minuutje afstand en toch het podium halen met P4 als bonus. Zo ziet de FIA het graag toch?
Zou Ferrari niet genoeg meer betalen om gematst te worden
Maar zonder gekheid, zouden Mercedes en RB nu zoveel sneller zijn geworden of zou het probleem van Hockenheim toch nog een rol spelen...
ViveLaFrance schreef: ↑08 aug 2019, 22:19... maar ik vond een Häkkinen en Rosberg meer klasse uitstralen.
Rosberg, wie was dat ook alweer?
Häkkinen is uiteraard wel een klasse apart.
Nee, ik zal ook nooit een fan worden van Hamilton met al z'n maniertjes en gejank, maar rijden kan hij wel. En ik had toch de indruk dat hij er eindelijk ook weer eens echt lol aan had beleefd. Het eerste duel was toch even op het scherpst van de snede, en weliswaar stelde het uiteindelijke inhalen dan niks meer voor, maar de serie ronden die daaraan vooraf gingen waren toch wel serieus indrukwekkend. Natuurlijk profiteerde hij maximaal van het feit dat de strategie van RB faalde en Verstappen zonder banden zat, maar ronde na ronde op toch al niet meer helemaal frisse medium-banden ronderecords rijden is toch wel even wat.
(Uiteraard pakte Max dat uiteindelijk toch nog wel af, maar dat kon ook alleen maar omdat hij met verder niks meer te winnen of verliezen nog rustig even naar de softs kon wisselen.)