Audi onthult de nieuwe A7 (4,97 x 1,91 x 1,42 m.; wielbasis = 2,93 m.). De tweede generatie is iets kleiner dan zijn voorganger, maar in de bagageruimte past nog steeds 535/1.390 liter. Net als de verwante A8 staat de Sportback op het MLBevo-platform en deelt hij ook de AI-knop. Afhankelijk van de gekozen Audi Intelligence-opties kan de A7 hiermee automatisch inparkeren en afstand houden. Vierwielbesturing en quattro-vierwielaandrijving behoren eveneens tot de mogelijkheden. Vanaf februari 2018 is de A7 Sportback leverbaar, allereerst als 3.0 V6 TFSI (55 TFSI volgens de nieuwe naamgeving) van 340 pk/500 Nm. Later volgen meer uitvoeringen waaronder een plug-in hybride.
Goh, was er nog één Audi met een klein beetje karakter. Wordt dat uiteraard ook weer feilloos weggeschaafd.
Ik zou hem afgezien van die ridicule grille niet lelijk willen noemen, maar het straalt toch op geen enkele manier uit dat dit een van de topmodellen is.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!
Tja, ik was al geen fan van de A7. De lompe achterkant is helaas nog steeds aanwezig en krijgt gezelschap van vreselijke kermisverlichting. Welke idioot verzint dit?! Laat dat een sjoemelmanager zijn die zich voordoet als ontwerper en zodoende alsnog ontslagen kan worden. Opzouten! Toegegeven, ik ben geen ontwerper en er zijn vast mensen die dit oprecht mooi vinden (meteen verbannen!), maar je ziet toch dat het niet matcht? Voorkant idem. Wederom neemt Audi te weinig afstand van het bestaande model en wordt er een karrevracht aan tierelantijnen over de auto gegoten resulterend in kitsch. Ik verlang terug naar de tijd waarin Audi's netjes optisch waren afgewerkt. Echt, als men een poging doet tot ontwerpen gaat het gigantisch mis, omdat de durf en wil om een auto als geheel te ontwerpen volledig ontbreekt.