Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

679: Die Honda ILX lijkt me wel een leuk model.

680: Wannabe MIni of niet, genetisch (minimale buitenmaten, maximale binnenmaten) staat de Trevis vele malen dichter bij de Oer-Mini dan alles wat vanaf juli 2001 onder de merknaam Mini is verkocht. En in tegenstelling tot vele andere modellen die (on)bewust erg op auto's van andere merken lijken was Daihatsu eerlijk over waar de inspiratie vandaan kwam. En dat wat een A-segment auto moet bieden (zo goedkoop mogelijk vervoer bieden van A naar B) slaagt een Trevis veel beter in.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef: 23 feb 2020, 16:17En dat wat een A-segment auto moet bieden (zo goedkoop mogelijk vervoer bieden van A naar B) slaagt een Trevis veel beter in.
De Picanto was veel goedkoper. Daihatsu ging niet alleen qua design Mini achterna.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Mercedes-Benz (31%, 16 uit 51, 8x gelijk, 56 ptn) wint weer eens na vijf nederlagen: 3-2-0. Nummer twee Acura komt nog steeds niet verder dan een gelijkspel na vijf duels al werd dit resultaat wel behaald in een driestrijd. De 2-serie scoorde als MPV een punt, maar BMW (52%, 28 uit 54, 10x gelijk, 94 ptn) heeft niks aan de Gran Coupé.
Kia (52%, 16 uit 31, 6x gelijk, 54 ptn) verslaat Daihatsu (43%, 6 uit 14, 18 ptn) met 4-1 in hun openingsduel.

Duel 681: Aston Martin DB11 Volante vs. Ferrari Portofino

https://i.imgur.com/rjn0cjo.jpghttps://i.imgur.com/gfBua4E.jpg

Duel 682: Honda e vs. Mini Electric

https://i.imgur.com/JrKq3cP.jpghttps://i.imgur.com/OyqaXS3.jpg
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

681: de Aston, want de mooiere, dakloze GT hetgeen minder bij Ferrari past vind ik.

682: de actieradius is van beide modellen niet bijzonder, maar zonder twijfel de Mini: leuker, lichter en sneller.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

681: ook de DB11. De Ferrari is t.o.v. van z'n voorgangers al wel wat opgeknapt, maar ironisch genoeg vind ik hem met dak omhoog beter geslaagd dan topless.

682: de Honda, gewoon omdat het een guitig ding is. Te zwaar, te duur, te kleine range, absoluut. Maar dat zijn ook niet bepaald de sterke punten van de Mini, en deze 3e generatie vind ik nog steeds een mismaakt ding.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 14 apr 2020, 18:58682: de Honda, gewoon omdat het een guitig ding is. Te zwaar, te duur, te kleine range, absoluut. Maar dat zijn ook niet bepaald de sterke punten van de Mini, en deze 3e generatie vind ik nog steeds een mismaakt ding.
Smaken verschillen gelukkig, want ik zou de Honda juist mismaakt noemen :) Hij oogt zelfs behoorlijk log voor zo'n klein bakkie. En dan met die onzinnige spiegels... :no:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

De Honda is helaas niet zo leuk gebleven als de concept, dat was helemaal een geweldig ding. Maar minder leuk is in dit geval nog steeds leuk. Log? Wellicht in levende lijve, maar zo op foto of video zie ik het veel te hoge gewicht er niet aan af. En die spiegels, ach, het hoeft van mij niet, maar het stoort evenmin en schijnt ook nog eens prima te werken. Dat de binnenspiegel bij duurdere uitvoeringen ook een camera is is dan wel weer een beetje doorgeslagen....

En zolang er een vette pad met overmaatse spiegels tegenover staat is het sowieso makkelijk scoren.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin »

Voor mij de DB11 en de Honda.
Op zich hoeft een elektrische auto zich kwa uiterlijk niet persé van een ICE-auto te onderscheiden. Soms wordt het wat geforceerd (Nissan Leaf 1e generatie). Echter een bestaande auto elektrificeren is wel erg makkelijk.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 15 apr 2020, 23:59Log? Wellicht in levende lijve
Nogal ja. Voor een kleine auto is het behoorlijk veel metaal, zeker bij de voorschermen. De forse strook op de achterzijde helpt ook niet mee. Zo'n Mini wordt er bijna slank van...
WizardOfOss schreef: 15 apr 2020, 23:59En die spiegels, ach, het hoeft van mij niet, maar het stoort evenmin en schijnt ook nog eens prima te werken.
Ard zou nu waarschijnlijk iets hebben gezegd over het overdreven toepassen van onzinnige gadgets en ik zou het ermee eens zijn :) Of was dat alleen bij Volvo?
Martin schreef: 16 apr 2020, 18:48Echter een bestaande auto elektrificeren is wel erg makkelijk.
Juist niet, want dan is er nooit in voldoende mate rekening gehouden met elektrificatie. Een auto vanaf het begin als zodanig ontwikkelen zou een betere EV moeten opleveren. In dit opzicht heeft Mini zijn huiswerk zelfs iets beter minder slecht gemaakt dan Honda.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Voorschermen hebben inderdaad een beetje vet, maar dat paneel op de achterkant breekt de massa juist. En het is ook zeker niet zo dat z'n tegenstrever vanuit welke hoek dan ook maar een beetje slank oogt...

Overigens vraag ik me af in hoeverre bij de Mini op voorhand geen rekening zou zijn gehouden met een elektrische versie. BMW is daar ook al jaren mee bezig, en juist bij zo'n breed ingezet platform in de groep zou ik het dan heel vreemd vinden als ze er totaal niet aan gedacht zouden hebben. Maar uiteraard zal het dan altijd nog meer een compromis zijn dan een specifiek EV-platform.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie