Koenigsegg trekt het doek van de bijna 5 meter lange Gemera, de eerste vierzitter van het Zweedse sportwagenmerk. Ook spreekt men over de eerste ‘Mega-GT’ verwijzend naar de aanwezigheid van drie elektromotoren. Samen met een 2.0 driecilinder komt het vermogen tot 1.724 pk/3.500 Nm. Het 16,6 kWh accupakket maakt 50 kilometer elektrisch rijden mogelijk.
Koenigsegg Gemera
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Koenigsegg Gemera
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Koenigsegg Gemera
But.....will it kill the Stig?
Gaaf ding (die uitlaten!!!), maar de techniek vind ik toch wat opmerkelijk: wat blijft er nog van de prestaties over als die kleine accu leeg is? Ik kan me zo voorstellen dat hun sportwagens in de praktijk zelden lange ritten zullen maken, maar van een GT verwacht je toch iets anders.
Gaaf ding (die uitlaten!!!), maar de techniek vind ik toch wat opmerkelijk: wat blijft er nog van de prestaties over als die kleine accu leeg is? Ik kan me zo voorstellen dat hun sportwagens in de praktijk zelden lange ritten zullen maken, maar van een GT verwacht je toch iets anders.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Koenigsegg Gemera
Eat this Greta!
Koenigsegg heeft altijd mijn sympathie gehad. Qua design en techniek een onderscheidend sportwagenmerk voor zover dat nog kan anno 2020.
Koenigsegg heeft altijd mijn sympathie gehad. Qua design en techniek een onderscheidend sportwagenmerk voor zover dat nog kan anno 2020.
Vive la France, Vive la Différence