Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Ik zag het wel live gebeuren, het aparte was dat Max al een paar "momentjes" had die in de studio werden weggelachen zo van "hij is even de grip aan het testen", maar die blikken vervolgens als ie er dus echt af glibbert......onbetaalbaar. Eerlijk is eerlijk, ik dacht toen ook direct dat het toen einde oefening was, klote maar shit happens. Maar daar in de studio hadden ze er zichtbaar aanzienlijk meer moeite mee....

Iets wat me overigens nog wel opviel bij die beelden, let eens op de achterband aan het begin van dit filmpje:



Nu krijgt die band daar weliswaar ook wel een optater, maar zulk gezwabber oogt toch ook niet heel normaal? Nu zijn het weliswaar banden met een behoorlijk hoge wang, maar dan nog heb ik het eigenlijk nog nooit zo extreem zien vervormen. Maar goed, als er daadwerkelijk iets mis zou zijn geweest met die band dan zou A) Max het toch ook gevoeld moeten hebben en z'n snelheid hebben aangepast, en B) het team het ook wel achteraf gemeld hebben. Dus zal het toch gewoon een hele domme rijdersfout blijven.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door nvdw »

Dat is niet normaal omdat die band op een buitengewone manier belast wordt, namelijk dwars op het profiel en dan ook nog eens afwisselend in een krachtige verticale beweging. De intermediate is bovendien een zachte compound die ook wat meer ‘flext’ door het profiel.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Wat een heerlijke race vandaag! En wat een geweldig podium. Wie hier geld op had ingezet is nu een rijk man :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Uitgerekend dit weekend had ik niet op Gasly ingezet. Eerst baalde ik van de herstart, want ik was de race al zat. Gelukkig kreeg het toch nog een hoog entertainment gehalte.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

F1 kan toch nog leuk zijn :D

Wel grappig om de bazen van de topteams na afloop in de media te horen spreken over een spannende en zeer interessante race. Ja, als jullie dus niet meedoen :lol:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Zelfs mét twee Mercedessen aan de kop kan het toch best nog een leuke race worden! Jammer voor Max, maar wel heel mooi voor Albon. En Gasly, tsja, ik denk dat ie een tussentijdse teamwisseling nu toch weer kan vergeten (en eerlijk gezegd denk ik ook dat dat voor hem zelf op dit moment beter is). En wat mij betreft mag Mugello sowieso blijven...

Ik vond het wel een beetje bizar dat zo'n beetje het gehele veld een waarschuwing heeft gekregen vanwege die crash bij de herstart. En ja, er is die regel van 5 wagenlengtes (waar toch al nooit heel nauwkeurig op wordt gelet), maar volgens mij was Russell dan toch de enige die daarmee echt de mist in ging. De rest reageert alleen maar. En als je dan eenmaal gas geeft mag je niet meer remmen. Euh, wat moest iedereen dan, gewoon achterop de toch niet zo snel rijdende voorgangers klappen? Dit lijkt me toch een typisch geval van een samenloop van omstandigheden veroorzaakt door een inschattingsfout die gezien de hele situatie ook prima te begrijpen was. En uiteraard deed Bottas ook gewoon wat hij mag doen in die situatie, maar het werkte de ghele boel wel flink in de hand.

Wat ik dan echter ook wel opmerkelijk vond was dat dan in de studio gesteld werd dat het niet zou helpen als iemand langs de pitmuur dan via de radio een seintje zou geven. Het zou allemaal te snel gaan. Dan moet ik toch denken aan Indycar en Nascar, waarin het gebruik van spotters vanzelfsprekend is. En zo moeilijk is het in een situatie als deze toch niet? Gewoon iemand die op het juiste moment "Go! Go! Go!" door de radio begint te schreewen, en als je niet met eigen ogen de leider kan zien trap je domweg niet eerder het gas in.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Volgens Jan Lammers had de wedstrijdleiding geen groenlicht mogen geven als niet iedereen netjes aan komt rijden. Ook de Indycar methode, waarbij soms geen groen wordt gegeven. Daar moeten rijders wel op bedacht zijn, anders krijg je een nog grotere puinhoop.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nou, na Mugello mag wat mij betreft ook Portimao een blijvertje worden. Weliswaar weer een voorspelbaar podium, maar wat een prachtige baan en een heerlijke race was dit toch weer....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Niet gezien, maar dit circuit is inderdaad mooi 8-)

Ik las dat Hamilton nu recordhouder is wat betreft aantal gewonnen GP's. Legende! :worshippy:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

...en meer races gewonnen dan Senna en Prost opgeteld...

En toch, anders dan destijds met Schumacher heb ik nog steeds niet het idee naar de beste ooit te kijken. Hij is ontegenzeggelijk de beste van dit moment, maar heeft ook wel erg veel te danken aan de extreme dominantie van Mercedes. Uiteraard was Ferrari in het Schumacher-tijdperk dat ook wel, maar toch had hij wel meer van de concurrentie te duchten. Maar goed, het zijn uiteindelijk toch gewoon die keiharde cijfers die de boeken in gaan.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie