Maserati zet de komende jaren flink in op vernieuwing en deze MC20 geldt als halomodel. De sportwagen heeft een 3.0 V6 (630 pk/720 Nm, 0-100 km/h in 2,9 sec.) in het midden liggen en wordt ook leverbaar als EV (90-100 kWh, 380 km.). Een Spider laat nog even op zich wachten.
Maserati MC20
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Maserati MC20
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Maserati MC20
Heel erg fraai, al moet ik wel zeggen dat het me wel akelig sterk doet denken aan de Jaguar C-X75 concept van alweer 10 jaar geleden. Met name de neus en achterkant lijken daar toch wel heel sterk op geïnspireerd, de middensectie heeft (ondanks soortgelijk openende deuren) wel meer een eigen gezicht. Maar goed, er zijn slechtere voorbeelden denkbaar, en de MC20 is zo mogelijk nóg net wat fraaier. Wel wat vraagtekens bij het interieur, dit oogt toch wel tamelijk spartaans terwijl ik bij Maserati toch eerder aan sportieve luxe denk.
Technisch ook wel interessant, al vind ik het wel verbazingwekkend dat dit blijkbaar een geheel nieuw ontwikkelde motor betreft. Vooral interessant is het ontstekingsprincipe, waarbij niet een reguliere bougie voor de ontsteking moet zorgen, maar waarbij een minieme hoeveelheid brandstof in een voorkamertje ontstoken wordt om zo de rest van het mengsel te laten ploffen. In de F1 blijkbaar al gemeengoed, maar nieuw voor straatauto's.
Wat ik me wel een beetje afvraag is of dit nu werkelijk de auto is die Maserati op dit moment nodig heeft, maar hé, Italië en logisch beleid gaan al redelijk wat jaren niet zo goed meer samen.....
Technisch ook wel interessant, al vind ik het wel verbazingwekkend dat dit blijkbaar een geheel nieuw ontwikkelde motor betreft. Vooral interessant is het ontstekingsprincipe, waarbij niet een reguliere bougie voor de ontsteking moet zorgen, maar waarbij een minieme hoeveelheid brandstof in een voorkamertje ontstoken wordt om zo de rest van het mengsel te laten ploffen. In de F1 blijkbaar al gemeengoed, maar nieuw voor straatauto's.
Wat ik me wel een beetje afvraag is of dit nu werkelijk de auto is die Maserati op dit moment nodig heeft, maar hé, Italië en logisch beleid gaan al redelijk wat jaren niet zo goed meer samen.....
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Maserati MC20
Het schijnt een auto te zijn die onderdelen van Alfa Romeo hergebruikt en dat is ook vanbuiten te zien. Best fraai, maar ik zie vooral een uitgerekte Alfa 4C met details van Maserati.
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Maserati MC20
Maserati gaat de zomer in met de MC20 Cielo. De spyder heeft een glazen klapdak dat in 12 seconden opent en sluit.
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Maserati MC20
Mooi hoor! Spreekt me ook meer aan dan de coupé.
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Maserati MC20
Hij zal vast iets zwaarder zijn, maar afgezien daarvan zie ik eigenlijk alleen voordelen zonder nadelen.