AutoWeek.nl schreef:Levenswater voor Renault Laguna
De beurs in Parijs is voor Renault natuurlijk de plek bij uitstek om de vernieuwde Laguna te laten zien. De eerste foto’s van de herziene D-segment auto van Renault zijn al de wereld in gestuurd.
De Renault Laguna is op de helft van zijn levenscyclus en heeft voor de rest van zijn bestaan een flinke slok levenswater gekregen. Op de Autosalon van Parijs toont Renault het gefacelifte model. De informatie die Renault vrijgeeft, is nog behoorlijk summier.
Het enige dat de Fransen voorlopig nog melden is dat de vierwielbesturing, die tot op heden alleen op de GT-modellen leverbaar was, zich verder uitbreidt over het programma. Met ingang van het nieuwe model is het ook te koop op de 130 en 150 pk dCi-versies.
Ook weet Renault te vertellen dat de nieuwe Renault Laguna een verbeterde 110 pk sterke dCi-diesel heeft. Die stoot voortaan nog maar 120 gram CO2 per kilometer uit. Dat is overigens niet genoeg om in Nederland in een gunstiger belastingklasse te vallen.
Als de beurs in Parijs van start gaat, volgt ongetwijfeld meer informatie over deze auto. Vanaf november is de Laguna III Phase II te koop.
Krijg nou wat! De facelift van de Laguna II vond ik erg makkelijk en ongeïnspireerd, maar dit ziet er behoorlijk goed uit. De grille en luchtinlaten zijn meer in lijn met de motorkap. Hierdoor is de scherpte wel iets afgenomen. Benieuwd naar de rest
...en hij zou weer een facelift gehad hebben, maar aangezien de aanpassingen nog geringer zijn dan bij modelwisselingen van VAG ga ik daar verder geen tijd aan verspillen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!
Nieuw modeljaar om de verkoop te stimuleren, meer niet. Hij moet nog een paar jaar mee. Laatst nog meegereden met iemand die een Laguna Estate GT heeft, wat een mooie auto zeg! Interieur is BMW-kwaliteit
Maar volgens AutoVisie wel weer erg saai. Iets wat ze uiteraard nooit zullen zeggen van bepaalde Duitse auto's
Maar hoe netjes het interieur ook is, je krijgt die buitenkant er ook bij hè? (bij introductie kon je dat nog afdoen als Koreaans design, inmiddels zou het een belediging voor de Koreanen zijn...)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!
Het uiterlijk is inderdaad controversieel, je moet ervan houden. Ik vind de hatch wel een mooie elegantie hebben waar diens voorganger meer sportief belijnd was. Over het geheel vind ik de tweede generatie mooier dan de huidige Laguna.
WizardOfOss schreef:bij introductie kon je dat nog afdoen als Koreaans design, inmiddels zou het een belediging voor de Koreanen zijn...
Alleen als je luistert naar de naam 'WizardOfOss' a.k.a. 'WizardOfAsia'