Oude meuk en nieuwe glorie is leuk: het grote muziektopic

Vermaak voor oog en oor
WizardOfOss
.
.
Contacteer:

Re: Oude meuk en nieuwe glorie is leuk: het grote muziektopic

Bericht door WizardOfOss » 03 okt 2019, 20:30

Eerlijk is eerlijk, ten tijde van de release van Mad About You was de toenmalige zangeres (Geike Arnaert, ook bekend van Zoutelande, dat had ik er ook niet uitgehaald...) ook pas 21 jaar. Maar die had toen waarschijnlijk precies voldoende zware shag gerookt om haar stem net een aangenaam rauw randje te geven :)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!

WizardOfOss
.
.
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 11 okt 2019, 20:24

Coolest. Thing. Ever.

WizardOfOss
.
.
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 02 dec 2019, 21:02

Zoals eerder al eens aangegeven is muziek een van de zeldzame aspecten van Japanse cultuur waar ik maar weinig mee had, maar zo af en toe kom je dan toch iets tegen wat direct helemaal awesome is. Maar goed, het betreft dit keer ook geen aalglad gepolijste tieners (lees: 99% van de populaire artiesten in Japan), maar een stel knarren die al ruim 30 jaar meedraaien. Luister en geniet....

Martin
.
.

Bericht door Martin » 02 dec 2019, 21:48

Ik dacht eerst, voor dat ik hem startte, 8 minuten, ga ik dat helemaal kijken ?.
Maar was verrassend goed. Een Gibson is altijd een plus.

Is Kitaro ook niks voor jou?
Stap eens op de fiets

WizardOfOss
.
.
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 04 dec 2019, 22:24

Da's wel even het andere uiterste, die Kitaro. De naam deed niet direct een belletje rinkelen, maar ken hem inderdaad wel (Ninja Scroll!). Best goed om aan te horen, maar ik voel daarbij toch niet de behoefte direct eens zijn tour-agenda op te zoeken....

Ningen Isu is ook wel een stuk zwaarder dan de meeste muziek die ik luister, maar zit nog ruimschoots aan de goede kant van de grens van echte teringherrie, en de zang maakt het nummer helemaal af. Dat is denk ik ook een beetje mijn probleem met de Japanse muziekscene als geheel: ofwel het is allemaal supergepolijste pop/rock, of het slaat meteen door naar echte herrie (denk Merzbow....). En wat er dan al tussenin zit heeft toch vaak een hoog gimmick-gehalte, zie Babymetal. Maar gewoon goede stevige rockmuziek zonder nadrukkelijke hitlijst-pretenties maar melodisch genoeg om een mainstream publiek niet gillend weg te laten rennen, dat lijk je toch met een vergrootglas te moeten zoeken. Ik weet dat er een levendige underground muziekscene bestaat, maar probeer daar als niet Japans sprekende buitenstaander maar eens toe door te dringen....

Wel weer wat meer gimmicky, maar in Mongolië kunnen ze er trouwens ook wat van:

Plaats reactie