Lexus LC

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 10881
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lexus LC

Bericht door WizardOfOss » 21 feb 2016, 20:51

Heeft deze ook een Chinees-haak? Anders mogen ze hem lekker houden...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!

ViveLaFrance
.
.
Berichten: 12020
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Lexus LC

Bericht door ViveLaFrance » 22 nov 2019, 00:28

Vanaf de zomer van 2020 is de Lexus LC leverbaar met een stoffen dak dat in 15/16 seconden opent/sluit tot 50 km/h.

https://i.imgur.com/l6IMWjD.jpghttps://i.imgur.com/q9cL6JU.jpg
https://i.imgur.com/MlAJEJk.jpghttps://i.imgur.com/YxRzmML.jpg
https://i.imgur.com/K5Yv4WJ.jpghttps://i.imgur.com/5lMgeYA.jpg
https://i.imgur.com/SWY8hSp.jpg
Vive la France, Vive la Différence

Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 10881
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lexus LC

Bericht door WizardOfOss » 22 nov 2019, 20:49

Een sierlijke convertible met atmosferische V8. Anno 2019. Als je iets nóg anachronistischers wil hebben moet je bij Morgan gaan shoppen ;)

Zonder gekheid, schitterend. Met ons klimaat zou ik waarschijnlijk toch nog steeds de nóg fraaiere coupé verkiezen, maar als je in regionen met een cabrio-klimaat woont is dit toch wel zo'n beetje het mooiste wat kan krijgen, zeker in deze prijsklasse.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!

ViveLaFrance
.
.
Berichten: 12020
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Lexus LC

Bericht door ViveLaFrance » 23 nov 2019, 16:46

Open dak of niet, als ik de LC zou moeten omschrijven dan is sierlijk het laatste waar ik aan denk. Daarvoor zijn de verhoudingen te grof, de details allesbehalve fraai en is het front nog steeds afzichtelijk voor een zogeheten topmerk.

Zoals bekend ben ik geen fan van de 911, maar ik heb sterk het vermoeden dat Porsche klanten in de overige modellen lokt via hun sportwagen. Zou de LC een dergelijke rol spelen voor Lexus? Ik betwijfel het. Qua verkoop doet de auto het nog minder dan de SC.
Vive la France, Vive la Différence

Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 10881
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lexus LC

Bericht door WizardOfOss » 23 nov 2019, 17:10

Verhoudingen te grof? Dit is toch bij uitstek een klassieke convertible met lange, lage neus en voor de verandering eens een relatief slanke kont. Oké, ten opzichte van auto's van een halve eeuw geleden valt het wat tegen, maar die tijden komen definitief nooit meer terug. Naast een SL of 8-serie is dit toch een verademing. Toegegeven, de grille zou naar huidige normen wel een stuk groter en opzichtiger moeten, hiermee lok je geen klanten weg bij de Duitse merken.

Wat betrfet een halo-werking denk ik inderdaad dat het effect minimaal zal zijn, zeker hier in Europa. Een vergelijking met de 911 gaat hierbij ook niet op, want dat is uiteraard een van de meest legendarische modellen/aanduidingen uit de gehele autohistorie. Geen Lexus zal daar ooit aan kunnen tippen, en dus ook niet die werking hebben. Het zal eerder andersom zijn: klanten komen voor bijvoorbeeld een UX, en staan in de showroom verbaasd te kijken dat Lexus ook zoiets bouwt. En wellicht zou een potentiële klant voor een LS zich dan nog tot aankoop kunnen laten verleiden.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!

ViveLaFrance
.
.
Berichten: 12020
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Lexus LC

Bericht door ViveLaFrance » 28 nov 2019, 23:33

WizardOfOss schreef:
23 nov 2019, 17:10
Verhoudingen te grof? Dit is toch bij uitstek een klassieke convertible met lange, lage neus en voor de verandering eens een relatief slanke kont.
Vooral open ligt de kont mij te zwaar op de maag.
WizardOfOss schreef:
23 nov 2019, 17:10
Toegegeven, de grille zou naar huidige normen wel een stuk groter en opzichtiger moeten, hiermee lok je geen klanten weg bij de Duitse merken.
Duitsers kunnen er ook wat van, zeker BMW de laatste tijd, maar het Lexus-front is wat mij betreft vele malen erger dan de ergste Audi-SFG. Totaal niet passend bij een merk dat graag luxe wil overkomen.
WizardOfOss schreef:
23 nov 2019, 17:10
Wat betrfet een halo-werking denk ik inderdaad dat het effect minimaal zal zijn, zeker hier in Europa. Een vergelijking met de 911 gaat hierbij ook niet op, want dat is uiteraard een van de meest legendarische modellen/aanduidingen uit de gehele autohistorie. Geen Lexus zal daar ooit aan kunnen tippen, en dus ook niet die werking hebben. Het zal eerder andersom zijn: klanten komen voor bijvoorbeeld een UX, en staan in de showroom verbaasd te kijken dat Lexus ook zoiets bouwt. En wellicht zou een potentiële klant voor een LS zich dan nog tot aankoop kunnen laten verleiden.
Het gaat er ook niet om dat de LC een 911 moet zijn, maar Lexus heeft de auto natuurlijk in de showroom gereden om een andere doelgroep (die zeker in de 911-klasse shoppen) aan te trekken en zo de aantrekkingskracht van de overige modellen te vergroten. Dus zeker met het doel om een halo-werking te veroorzaken, alleen pakt het voor Lexus slecht uit. Het omgekeerde zoals jij het beschrijft geloof ik namelijk niet in.
Vive la France, Vive la Différence

Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 10881
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lexus LC

Bericht door WizardOfOss » 29 nov 2019, 00:11

ViveLaFrance schreef:
28 nov 2019, 23:33
Vooral open ligt de kont mij te zwaar op de maag.
Toegegeven, schuin van achteren is ie niet op z'n best, dan werkt het wat uitstekende middenstuk achter met de lijnen eromheen in zijn nadeel. De coupé heeft daar minder last van.
ViveLaFrance schreef:
28 nov 2019, 23:33
Duitsers kunnen er ook wat van, zeker BMW de laatste tijd, maar het Lexus-front is wat mij betreft vele malen erger dan de ergste Audi-SFG. Totaal niet passend bij een merk dat graag luxe wil overkomen.
You sure about that?
(klikken op eigen risico)

Net als bij de SFG vind ook ik de spindle niet op alle modellen even passend (de GX bijvoorbeeld kan zich makkelijk meten met de ergste Audi's), maar hier in deze ingetogen vorm juist wel. Maar eerlijk is eerlijk, als je luxe wilt uitstralen anno 2019 zou het uiteraard vele malen grover en ordinairder moeten ;)
ViveLaFrance schreef:
28 nov 2019, 23:33
Het omgekeerde zoals jij het beschrijft geloof ik namelijk niet in.
Het omgekeerde als in een potentiële LS-klant die zich realiseert dat hij zichzelf ook best op een fraaie coupé/convertible kan trakteren? Want ook ik verwacht uiteraard niet dat zo'n verraste UX-klant toch maar even door spaart voor een LC. En daar gaat de hele vergelijking met de 911 mank. Iedereen die weet wat een auto is kent de 911. Daarvoor komen mensen naar de Porsche-showroom. Om dan inderdaad wellicht toch met een ander model weg te rijden. Op een handvol autogekken na weet echter geen mens wat een LC is. Niemand buiten het voldoende gefortuneerde deel van die handvol autogekken komt daarvoor naar de Lexus-showroom. En als je dan toch al specifiek voor dat model komt, dan neem je waarschijnlijk geen genoegen met een ander model.

Een halo-effect wat ik dan hooguit voorzie is dat een potentiële Lexus-klant die het merk wellicht niet niet voor vol aanzag t.o.v. de hoofdzakelijk Duitse concurrentie en in de showroom voor het eerst van z'n leven kennis neemt van de LC z'n eerdere twijfels weg laat ebben en toch maar een handtekening voor een UX zet in plaats van toch nog maar even naar een X2 of Q3 te gaan kijken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!

ViveLaFrance
.
.
Berichten: 12020
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Lexus LC

Bericht door ViveLaFrance » 04 dec 2019, 22:56

WizardOfOss schreef:
29 nov 2019, 00:11
You sure about that?
Probleem van de huidige Audi-grille is dat het niet in het geheel past, maar de vorm zelf vind ik niet storend. En de Q8 bevalt me sowieso best goed, omdat het model kleiner oogt dan hij is zonder krachteloos te worden.

De spindle-grille van Lexus is qua vorm gewoon afzichtelijk. Alsof meerdere designers hun zin wilden krijgen waardoor er letterlijk en figuurlijk van alle kanten aan het ontwerp werd getrokken. Spuuglelijk! :sick:
WizardOfOss schreef:
29 nov 2019, 00:11
Het omgekeerde als in een potentiële LS-klant die zich realiseert dat hij zichzelf ook best op een fraaie coupé/convertible kan trakteren?
Precies. Potentiële LS-klanten zijn er al bijna niet gezien de Europese verkoopcijfers, laat staan mensen die dan in de showroom voor een onbekende dure sportwagen van hetzelfde merk gaan, want ook zij zullen daar andere referentiekaders voor hebben. Ga die maar eens overtuigen als je ze al amper in een bestaand model krijgt.
Vive la France, Vive la Différence

Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 10881
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lexus LC

Bericht door WizardOfOss » 06 dec 2019, 21:33

ViveLaFrance schreef:
04 dec 2019, 22:56
En de Q8 bevalt me sowieso best goed, omdat het model kleiner oogt dan hij is....
Wacht even: is de Q8 nóg kolossaler dan hij oogt?

Ik ben al geen fan van Audi-design, maar de Q8 begrijp ik nog het minst: een ridicuul grote grille met nog een paar extra gaten eromheen die voor een van de meest wanstaltige neuzen uit de gehele autohistorie zorgt, en dan een verder vooral erg saaie SUF erachteraan. Ik ben ook zeker geen fan van de Q7, maar die is tenminste nog in z'n totaliteit lomp en fantasieloos.
ViveLaFrance schreef:
04 dec 2019, 22:56
De spindle-grille van Lexus is qua vorm gewoon afzichtelijk. Alsof meerdere designers hun zin wilden krijgen waardoor er letterlijk en figuurlijk van alle kanten aan het ontwerp werd getrokken. Spuuglelijk! :sick:
Dat van die meerdere designers herken ik hooguit van bepaalde uitvoeringen waarin ze meenden de vorm op meerdere manieren tegelijk in te vullen. Daar heeft deze LC juist geen last van met z'n bijna minimalistisch uitgevoerde grille. En de vorm vind ik ook juist goed bij Lexus passe, met veelal zeer scherpe lijnen en een nadrukkelijk spitse neus. Wat uiteraard ook weer niet voor alle modellen op gaat (het probleem wat mij betreft bij elk merk wat meent dat elke auto ongeacht vorm van een soortgelijke grille voorzien moet zijn), maar hier bij de LC wel. Ik vind hem juist lastig met een andere neus voor te stellen zonder dat hij ofwel een stuk anoniemer (minder grille en meer plaatwerk) danwel veel massiever (met een meer "Duits" formaat grille) zou gaan ogen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!

Plaats reactie