BMW 6-serie Gran Turismo
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
BMW 6-serie Gran Turismo
Na de nieuwe 5-serie Sedan en Touring is het nu de beurt aan de opvolger van de GT. Voortaan gaat de grote hatchback als 6-serie Gran Turismo (5,09 x 1,90 x 1,54 m.; wielbasis = 3,07 m.) door het leven. Hij kan 610/1.800 liter bagage meenemen en is 150 kilogram lichter dankzij het onderstel van de 7-serie. Luchtvering is altijd aanwezig, adaptieve vering en Dynamic Damper Control zijn mogelijk tegen betaling. Vanaf het najaar levert BMW het standaard achterwiel aangedreven model eerst als 630i (258 pk), 640i (340 pk) en 630d (265 pk).
Vive la France, Vive la Différence
Re: BMW 6-serie Gran Turismo
Ben benieuwd naar het formaat van de telscoopveren om de achterklep omhoog te drukken. Bij de 5-GT waren die zo omvangrijk dat een gemiddelde Cuore-segmenter ze ook als schokbreker kon gebruiken.
"The closest to reality car that money can buy"
Re: BMW 6-serie Gran Turismo
Nou idd, wat een enorme en lange klep. Verder doet het model me helemaal niks.HondArd schreef:Ben benieuwd naar het formaat van de telscoopveren om de achterklep omhoog te drukken. Bij de 5-GT waren die zo omvangrijk dat een gemiddelde Cuore-segmenter ze ook als schokbreker kon gebruiken.
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: BMW 6-serie Gran Turismo
Mooier dan de oude, maar dat was ook niet zo moeilijk. Maar inderdaad, ook mij dit dit bar weinig. En weer even klagen: ze zijn wederom dat stukje plastic tussen de nieren vergeten te spuiten...
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: BMW 6-serie Gran Turismo
BMW heeft het in elk geval optisch netter afgewerkt:HondArd schreef:Ben benieuwd naar het formaat van de telscoopveren om de achterklep omhoog te drukken. Bij de 5-GT waren die zo omvangrijk dat een gemiddelde Cuore-segmenter ze ook als schokbreker kon gebruiken.
Ik snap heel goed dat sommige mensen voor de GT kiezen. Eens wat anders dan de courante familieleden. Waar menig Duitse SUV goedkoper oogt dan de gemiddelde Dacia is dit tenminste een wagen met presentie.
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: BMW 6-serie Gran Turismo
Ik zag overigens vandaag een oer-5GT achter een Tesla X aanrijden, toen beseft ik dat BMW een enorme kans heeft laten liggen: had het ding in alle marketing consequent tot SUV bestempeld, en het was geheid een hit geworden.
Re: BMW 6-serie Gran Turismo
Het is iets beter geworden maar ik blijf het een wanstaltig gevaarte vinden. Voor mensen die de 5-serie Touring te mooi vinden of zo?
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: BMW 6-serie Gran Turismo
De Model X is 10 cm. breder en 12/14 cm. hoger dan de 5/6 GT.WizardOfOss schreef:Ik zag overigens vandaag een oer-5GT achter een Tesla X aanrijden, toen beseft ik dat BMW een enorme kans heeft laten liggen: had het ding in alle marketing consequent tot SUV bestempeld, en het was geheid een hit geworden.
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: BMW 6-serie Gran Turismo
Tsja, breed en hoog versus breder en hoger. Maar wel in dusdanige verhoudingen dat ze schuin van achteren gezien een sterk gelijkende uitstraling hebben. En profil zal dat uiteraard anders zijn, door de lange neus van de BMW.
Feit blijft dat de scheidslijn tussen SUV's en grote hatchbacks tegenwoordig zeer vaag lijkt. En daarmee doel ik ook zeker niet alleen op de X, de Stelvio en Q5 zijn in dat opzicht nauwelijks beter. Met de 6GT blijft BMW wel ver uit dat twijfelgebied, maar naar hedendaagse standaarden was er maar bar weinig nodig geweest om van de 5GT een SUV te maken.
Feit blijft dat de scheidslijn tussen SUV's en grote hatchbacks tegenwoordig zeer vaag lijkt. En daarmee doel ik ook zeker niet alleen op de X, de Stelvio en Q5 zijn in dat opzicht nauwelijks beter. Met de 6GT blijft BMW wel ver uit dat twijfelgebied, maar naar hedendaagse standaarden was er maar bar weinig nodig geweest om van de 5GT een SUV te maken.
Re: BMW 6-serie Gran Turismo
Hoe anders is het met de 3-GT. Wel duidelijk een vijfdeurs zonder stationwagon te willen zijn die niet hint naar een SUV.
"The closest to reality car that money can buy"