Mazda MX-30

De nieuwe modellen worden hier besproken
Plaats reactie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 12042
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Mazda MX-30

Bericht door ViveLaFrance » 26 okt 2019, 01:25

De Tokyo Motor Show is het podium voor Mazda om de MX-30 aan de wereld te tonen. Hun eerste volledig elektrische auto heeft het formaat van de CX-30 en beschikt over een aandrijflijn genaamd e-Skyactiv (141 pk, accupakket: 35,5 kWh, actieradius: 200 km.).

https://i.imgur.com/E9R790o.jpghttps://i.imgur.com/KG41c39.jpg
https://i.imgur.com/yqXjZQ0.jpghttps://i.imgur.com/OL7FZP8.jpg
https://i.imgur.com/keTH03a.jpghttps://i.imgur.com/wtv1JmL.jpg
Vive la France, Vive la Différence

Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 10905
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mazda MX-30

Bericht door WizardOfOss » 26 okt 2019, 13:12

Beetje vreemd, maar ergens toch wel lekker. Alleen die actieradius hè. Net als bij die Honda e lijkt me dat toch wel een serieus pijnpuntje.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!

ViveLaFrance
.
.
Berichten: 12042
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mazda MX-30

Bericht door ViveLaFrance » 28 okt 2019, 23:24

Schuin van achteren ronduit lelijk. Gewaagd van Mazda om anders naar een crossover te kijken, maar hier slaan ze de plank volledig mis. Nog los van de technische tekortkomingen.
Vive la France, Vive la Différence

Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 10905
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mazda MX-30

Bericht door WizardOfOss » 29 okt 2019, 20:30

Grappig, schuin van achteren vind ik hem juist het meest geslaagd. Het is eerder de neus die me wat tegenstaat.

Ik ben ergens wel benieuwd in hoeverre die bescheiden actieradius net als bij de Honda e een dingetje specifiek voor de eigen markt is, daarbij de eisen van de rest van de wereld even helemaal vergetend. Uiteraard is meer in principe beter, maar ten koste van wat? Ik kan me best voorstellen dat dit voor de (beoogde) gemiddelde Japanse voldoende is, autogebruik is daar toch anders dan hier. Maar ja, als je daardoor je product min of meer onverkoopbaar maakt buiten Japan.....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!

Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3002
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Mazda MX-30

Bericht door nvdw » 30 okt 2019, 09:36

Op zich hoeft die actieradius nog geen struikelblok te zijn omdat je nu die accu in een nacht helemaal op kunt laden met een wallbox. Dat lukt je met (bijvoorbeeld) een Mercedes EQC niet. Bovendien ligt er nu 'maar' 300 kg aan accu in.

Wat een groter probleem is, is dat het geheel in een heel onpraktische koets is verpakt waardoor het meer een speeltje is dan een serieuze auto.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"

Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 10905
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mazda MX-30

Bericht door WizardOfOss » 30 okt 2019, 20:16

Die EQC is inderdaad niet in een nachtje vol (zoals bij de tweedaagse persintroductie op toch tamelijk beschamende wijze duidelijk werd), maar met een voor 70% opgeladen accu kom je nog steeds verder dan met een 100% opgeladen MX-30 ;)

In combinatie met de inderdaad niet zo praktische koets lijkt het haast wel alsof ze hem bewust als niche-model in de markt zetten. We willen weel graag meedoen, maar laat het alsjeblieft geen al te groot succes worden...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!

ViveLaFrance
.
.
Berichten: 12042
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mazda MX-30

Bericht door ViveLaFrance » 06 nov 2019, 23:45

WizardOfOss schreef:
29 okt 2019, 20:30
Grappig, schuin van achteren vind ik hem juist het meest geslaagd. Het is eerder de neus die me wat tegenstaat.
Schuin van achteren lijkt het net alsof het meerdere auto's zijn. Niet alleen de bijzondere deuren bepalen dit beeld, ook de nogal op zichzelf staande details dragen hieraan bij. Ik had liever een CX-30 EV gezien.
Vive la France, Vive la Différence

Plaats reactie